har sen cirka två månader tillbaka haft ett sår på ryggen! och det har aldrig läkt, å istället har det vuxit, den var ungefär 1*1*0,5 CM, stack ut 0,5cm, det blödde hela tiden o höll för sej, så nu ungefär 2 månder senare fick jag äntligen min tid hos en kirurg på Odenplans läkarhus, där han plockade bort den lilla "pluppen" med lokalbedövning.. meeeeeeen, när han plckade bort den såg han att den börjat växa innåt å d krävdes lite större ingrepp så han sydde igen det å gav mej en tid till imorgon, så jag skall sövas ner lätt med narkos o å dem får plocka bort den helt..
kommer inte ihåg vad den hette, hade nå latiskt namn på 500 bokstäver typ :) men med enkelt ord kallas den för "fistel" det är som ett sår som aldrig läker, och kroppen bygger på med "reparations vävnad" men det läker aldrig, så den knölen blir större och större hela tiden..
sen finns det ett annat dilemma!!!
imorgon under den tiden som jag fick så har jag slutprov i kursen "Elektronik A"
och om jag inte tar den tiden imorn, så får jag vänta 3 månader tills nästa tid, å då ha knölen hunnit växa till sej igen och är då cirka 50% större också :|
så nu är frågan, muta läraren o be om att få göra provet någon annan dag, eller vänta med operation till om 3 månader..
PS, den där knölen går mej på nerverna så d räcker, den är öm o blöder 24/7
jag hade tänkt å räkna till hur långt jag kommer innan narkosen söver ner mej! jag inget minne alls av hur långt jag kom =), när den började sakta värka, så kändes det som vilken fylla som helst! sen vare på nått sätt CAPICHE! sen fick jag kila ham med lite halv rangliga ben till utgången där en taxi fick ta hem mej..
läkaren har typ sytt dubbelt! han sa att på måndag kan jag komma tillbaka o ta bort stygnen! och om 2 vbeckor kan jag ta bort den andra uppsättnigen..
jaja.. nu sitter jag iaf här vi datorn o har skiitont!gör lika ont om jag ligger o vilar sitter i soffan, står eller vid datorn, så ett självklart val blev datorn :P
har nyligen sovit i 3 timmar, så jag e inte ett dugg trött
jag hade tänkt å räkna till hur långt jag kommer innan narkosen söver ner mej! jag inget minne alls av hur långt jag kom =), när den började sakta värka, så kändes det som vilken fylla som helst! sen vare på nått sätt CAPICHE! sen fick jag kila ham med lite halv rangliga ben till utgången där en taxi fick ta hem mej..
läkaren har typ sytt dubbelt! han sa att på måndag kan jag komma tillbaka o ta bort stygnen! och om 2 vbeckor kan jag ta bort den andra uppsättnigen..
jaja.. nu sitter jag iaf här vi datorn o har skiitont!gör lika ont om jag ligger o vilar sitter i soffan, står eller vid datorn, så ett självklart val blev datorn :P
har nyligen sovit i 3 timmar, så jag e inte ett dugg trött
Ta stygnen själv vet ja, eller be någon snäll person att hjälpa dig...
Det är bara slöseri med tid att åka dit och göra det.
Det är jätte lätt... :)
hehe.. jo morsan e juhe sjuksköerska så det går alltid, men morsan vill inte göra det, eftersom det fortfarande är ett sår å infektions risken är hög, och iomed att vi inte har nån steril sax så vill hon inte göra det..
men men, jag slipper juhe matte lektionen så vafan ;)
vi inte har nån steril sax så vill hon inte göra det..
Wuss :p ;)
Själv så kokade jag saxen och tvättade den med jodopax samt dränkte såret med det...
Men så hade jag en massa tur också :e
frågan är ju bara vad läkarna tycker om att folk som inte vet vad de gör (? du kanske vet det, om du är läkare eller sjuksköterska) avslutar deras jobb som de har sagt att de skall göra.....
åhhh, KESO, jag har grymt ont :( har plockat i mej "citodon" men inte fan hjälper det.. men men d e smällar man får ta ;) slipper jympa lektionen på måndag också :) AHHHH