Ringde & kollade vad en bil som jag är spekulant på skulle kosta mig att försäkra.. Väl framme i telefonkön passade jag på att dubellkolla att jag i dag betalar rätt belopp för min bil & Mc..
Det visade sig att dom inte alls hade koll på mina skadefria år & efter att dom justerat till allt till det rätta sparar jag nästan 400:-/året enbart på trafikförsäkringen på bilen.
Ring o kolla vetja, det finns pengar att tjäna! :)
Det visade sig att dom inte alls hade koll på mina skadefria år
Vad är det för något :p
Haha, nej jag skojar bara, det var självfallet ett bra tips eftersom det är onödigt att slänga bort pengar i onödan. Dessutom kan det finnas stora pengar att göra om man jämför försäkringsbolagen.
Re: Re: Har du ringt ditt försäkringsbolag på länge?
Luxman skrev:
Bire skrev:
Det visade sig att dom inte alls hade koll på mina skadefria år
Vad är det för något :p
Haha, nej jag skojar bara, det var självfallet ett bra tips eftersom det är onödigt att slänga bort pengar i onödan. Dessutom kan det finnas stora pengar att göra om man jämför försäkringsbolagen.
grannens yamaha R1 kostar enligt honom 30.000kr per år å försäkra, när det gäller sånna summor kan det vara gaaanska värt o kolla, men när det gällar morsans Ford sierra, som kostar dryga 1800kr så ere inte nåra stora summor =?)
En R1:a kan kosta närmare 100 000:-/året att försäkra i Stockholm om ägaren har 0 bonus i fel bolag etc..
OMG, jag som tyckte 30 lök var nog mycket att smälta per år...
men grannen är i övre medelåldern och har väl säkert haft ganska mångaolycksfria år! å haft sin kort sen den unga åldern..
och vi bor juhe inte direkt mitt i stockholm city! cirkus 2 mil norr om, nästintill bonde samhälle =)
Taeby (täby kommun 2-3 mil norr om sthlm) men den här grannen jag har, e inte grannen här utan grannen ute på "landet" eller somamrstället eller vad man ska kalla det, fast flera som bor där, bor där permanent.. och Landstället/sommarstället ligger i norrtälje/rimbo