Hmm... Måste man vara en vinnare jämt då?
Sänk dina krav, andas & njut av nåt istället.
radera
12 svar · 288 visningar · startad av Rod
radera
Bire skrev:
Men jag får inte den där känslan av "nått".. Jag blir inte nöjd.
Nöjd med vad? Nöjd av vad?
När man ständigt ifrågasätter det man gör blir ju livet som bekant en enda lång kris. Men men, alla stora konstnärer lider... eller? ;-)
Rod skrev:
När man ständigt ifrågasätter det man gör blir ju livet som bekant en enda lång kris. Men men, alla stora konstnärer lider... eller? ;-)
Är du stor då?
Svar ja!
Prestationsångest är bra i måttliga mängder!! Jag håller med Bire. Ta det lungt och bara var. Ge dej själv en chans att komma till ro då görs det bästa resultatet i alla fall.
Viktigast är ju om man vill vara framgångsrik är att hitta det man trivs bäst med att göra och göra det fullt ut oavsett vad folk tycker! :)
Vinnarkänslan kanske är olika hos olika människor. En del kanske känner sig som vinnare vad de än gör, medan andra har så höga krav på sig själv och har svårt att känna nån "vinnarkänsla" överhuvudtaget. Är man positiv och har ett bra självförtroende så har man nog lättare att få den där känslan? :)
Tänka och ifrågasätta måste man ju få göra men när man börjar grubbla är det illa ;)
Rod skrev:
Tänka och ifrågasätta måste man ju få göra men när man börjar grubbla är det illa ;)
Du är för ung för att grubbla.. Köp en mjukglass, gå barfota.. Ta en drink.. Lev!
Bire skrev:
Rod skrev:
Du är för ung för att grubbla.. Köp en mjukglass, gå barfota.. Ta en drink.. Lev!
Ja, det är inte bra att grubbla, jag tror det är alla dessa böckers fel. Kanske skall man gå över till dokusåpor? ;)
För att önska sig att vinna så måste man, förmodar jag, leva i någon slags tävling. Ehh.. Är livet uppdelat i vinster och förluster, tidvis, ja kanske, men inte alltid, väl? Antagligen tävlar jag i "rikast vinner". ;) Får nog ta å köpa mig en mjukglass, gå barfota.. Ta en drink.. Leva lite!