webForumDet fria alternativet

Historiedags!

Småprat

5 svar · 212 visningar · startad av Luxman

Medlem sedan aug. 20003 742 inlägg
Frågan#1

Känns på något sätt som jag har lite dålig arbetslust idag.
Kan bero på förlustelserna igår eller att det är fredag, lite osäker är jag (även på om det verkligen är fredag idag) :h

Så för att fördriva tiden lite så kommer det en historia här:

**Lanthandeln i byn fick en ny ägare, vi kan kalla honom Rikard, det var en modern och väldigt serviceinriktad person som var väl insatt i sammhällsproblemen ;)

Redan första dagen kommer en av pensionärerna i byn, vi kan kalla honom gammelanders, in till handlaren för att se sig om lite och köpa några burkar till hundkräket därhemma.

När han kom till disken för att betala för hundmatsburkarna så tittar Rikard lite klurig på honom och frågar:
- Är det säkert att du har en hund hemma?
Rikard hade nämligen läst att "många" pensionärer drygade ut maten med såväl hund- som kattmat.
- Va har du med det o göra , svarade gammelanders.
- Jo jag kommer inte att medverka till att pensionärer som inte har egna husdjur köper djurmat och äter själva.
- Du får tro mig, jag har ett kräk därhemma och skulle inte klara att ens med en klädnypa i näsan äta hundmat.
- Nja Rikard stod på sig. (han ville inte bli lurad av någon redan första dagen) Du får nog komma hit och visa upp hunden innan jag säljer burkarna till dig.

Muttrande och ilsken gav sig gammelanders hem och hämtade jycken och visade upp honom för Rikard.
- Här har du kräket får jag köpa käket nu.
- Ja det är helt i sin ordning svarade handlaren och expierade gammelanders.

Nästa dag så kom gammelanders in och ställde upp två kattmatsburkar på disken.
- Nej stopp och belägg, sa Rikard! Igår var det hundmat, men har du katt också. Det är nog bäst att du visar upp den för mig också annars kan jag inte sälja burkarna till dig.

Mycket ilsket morrande så gick gammelanders och hämtade katten, visade upp honom och blängde ilsket på Rikard.

- Jaha det var tydligen helt i sin ordning, sa Rikard och tog betalt för kattmaten.
Gammelanders var inte helt nöjd med handlaren när han muttrande gick därifrån.

Tredje dagen kom gammelanders tillbaka igen, ställde upp en kartong på disken och väntade på att Rikard skulle komma och erbjuda sina serviceinriktade tjänster.

- Godag gammelanders, vad har vi här då sa Rikard när han kom fram.
- Ja du får väl öppna och titta, sa gammelanders.
Samtidigt som han börjar öppna lådan så börjar en skitlukt sprida sig i handelsboden, Rikard tittar ner i lådan och rynkar med tydlig avsky på näsan.
- Men vad är detta, lådan är ju full av skit.
- Jahapp svarar gammelanders med ett klurigt leende, det stämmer det för idag skall jag handla toalettpapper.**

:p :)

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

:e :birp

Medlem sedan aug. 20022 087 inlägg

hahahaha... :bire :e :OO

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

:birp

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg

:e

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

hähähä!!

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
140 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)