webForumDet fria alternativet

Övervikt

Småprat

11 svar · 430 visningar · startad av obelix

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg
Frågan#1

Hur är synen på överviktiga?

Hur kommer det sig att överviktiga blir diskriminerade och mobbade?
Dom är ju lika mycket människor som dom som är normal stora.

Det kan finnas tillfällen då en överviktig inte kan få ett jobb pga sin övervikt.
Men jag tycker att det är ett solklart fall av okunnighet att se ner på överviktiga människor...

Hur reagerar ni på överviktiga ute på stan?

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Går runt dom? om möjligt
Varför i alla dagar skal man reagera på överviktiga ute på stan?(om dom inte kommer nakna då förståss)

frankof skrev:

Går runt dom?
Varför i alla dagar skal man reagera på överviktiga ute på stan?(om dom inte kommer nakna då förståss)

Det är en utsatt grupp...

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Det är en utsatt grupp...

Så länge det inte ligger någon sjukdom bakom är dom väl mest en fara för sig själv.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Jag har aldrig och kommer aldrig att förstå varför man ska reagera nått speciellt för att någon är överviktig. Är inte överviktig själv men har många vänner som är det några utav dom nära vänner. Alla är människor och är lika värda oavsätt form, färg, läggning, skostorlek....punkt slut!

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

Jag är tjock. :(

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Får inte jobb pga sin övervikt.. jaja..

Detta får mig att tänka på den utomordentligt klåpiga undersökningen som dom gjorde på Hanna (TvJävla3) där dom skickade in en 170kg kolloss till kvinna i en modeaffär med dold kamera för att söka jobb.. Sen skickade dom in henne i en sportbutik..

Tacka fan för att hon inte får jobb på sånna ställen just pga sin övervikt, det kan väl en idiot räkna ut & jag ser det som självklart att en arbetsgivare kan rata en person pga dess utseénde likväl som dess inkompetens.

Vore jag butikschef på ex Intersport eller H&M skulle jag inte anställa en 170kg tung kvinna i första taget, såvida jag inte behöver den människans ekonomiska kompetens inne på kontoret eller nått...

Bire skrev:

Vore jag butikschef på ex Intersport eller H&M skulle jag inte anställa en 170kg tung kvinna i första taget

Varför inte då?

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Pellefant:
Jag skulle inte anställa henne med tanke på den vara hon ska sälja.. Hon är helt enkelt inte en trovärdig representant för längdskidor, löparskor, tajta klänningar, strumpbyxor etc etc..

Som ekonomiansvarig eller annan syssla utanför butiksarean skulle jag givetvis inte tveka att ge henne jobb.

Jag är själv överviktig & har då aldrig stött på problem iom det vad gäller jobb, men jag har å andra sidan heller aldrig ens tänkt tanken på att jobba i en klädaffär eller sportbutik som mina exempel (Eller rättare sagt Tv3) visar.

Min tanke är att tex kvinnor helst köper bil av en kvinlig bilförsäljare läste jag någonstans.

H&M har väl en XXL serie numera, dvs extra stora storleker...

Även överviktiga måste väl våga sig in i sportaffärer, tror att en tjockis i en sportbutik skulle attrahera överviktiga att handla där. Så att de börjar träna....hur kul är det att alla ser trådsmala ut på Intersport nu liksom...

Medlem sedan sep. 2001649 inlägg

Re: Övervikt

obelix skrev:

Dom är nästan tom mer människa än normalstora...

Re: Re: Övervikt

jake skrev:

obelix skrev:

Dom är nästan tom mer människa än normalstora...

:OO

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)