webForumDet fria alternativet

Min flickvän blir snart bättre på internet än jag!

Småprat

6 svar · 360 visningar · startad av cyprys

Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg
Frågan#1

Snart i 3 år har jag suttit med ett telia 512 kbit ADSL, och detta p.g.a. att ingen bredbandsleverantör/fastighetsägare har installerat några uttag här hemma.
Det senaste året har jag även haft två datorer på mitt stora egentillverkade skrivbord brevid varrandra så att flickan kan sitta vid den andra datorn, vilket hon gjort mycket.
Har t.o.m. lyckats få henne att tycka om att spela spel över internet, t.ex. Diablo2.

Under hela tiden har hon själv haft en dator hemma där utan internet överhuvudtaget. Bara nått ordbehandlingsprogram.

Nu helt plötsligt får hon erbjudande om 10 Mbit från bredbandsbolaget plus en DVD-spelare ifall hon binder 6 månader.
Till råga på det bestämmer hon sig att hon ska köpa en CD-brännare och ett eget Diablo2.
Så snart kommer hon antagligen sitta på 10 Mbit, ny CD-brännare och en DVD-spelare till tv:n.

Är det fel av mig att bli avundsjuk??
Jag kommer ju flytta dit längre perioder nu. :e

Medlem sedan dec. 2001349 inlägg

Livet är orättvisst! lol

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

lol

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Min flickvän fick också det erbjudandet. Problemet är bara att vi bor i samma lägenhet och vi redan har ett abonnemang (skrivet på mig), så det går inte att utnyttja. Hade ju inte varit helt fel med en DVD-spelare annars. Bredbandsbolagets marknadsföringsavdelning är inte den smartaste.

Medlem sedan feb. 20003 100 inlägg

Du ska väl vara glad som har en flickvän som gillar att spela Diablo 2? ;)

Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg

flat-eric skrev:

Du ska väl vara glad som har en flickvän som gillar att spela Diablo 2? ;)

Yupp! :e
Men det krävdes en del tålamod och tid...
Försöker lite smått få in henne på q3-spåret också.
Men det är kanske att hoppas på för mycket? ;:OO :e

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

När hon väl blivit en nät/spelnörd så ska du väl inte sänka henne fullständigt genom att ta henne in i Q3? Maken till skitspel. ;)

271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
140 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
141 ms — ändringar (db)