Du har varit på rundvandring på Observatoriemuseet och ska efter det höra på en föreläsning av mig som ska handla om astronomi och amatörastronomi. Vad skulle du vilja höra?
För mig som inte kan så mycket i ämnet, så är en sådan fråga svår att svara på. Skulle jag däremot gå på en rundvandring, och efter en vecka få samma fråga, då skulle jag nog kunna ge ett bättre svar eftersom jag då har någon form av grundkunskap i ämnet? Men just nu känns frågan hur klurig som helst att svara på, eftersom jag inte kan ämnet och vet vad som finns "att välja på".
Fast är inte Big Bang numera ganska ifrågasatt av vetenskapsmän och forskare? Fast det kanske man får veta om man går ditt och hör en föreläsning i ämnet. Bra idé på ämne!
Jag tycker teorierna om universum som expanderande eller som ihopdragande eller vad man ska säga är intressannt, sen i perspektiv på hur liten del av universum vintergatan är etc
Du har varit på rundvandring på Observatoriemuseet och ska efter det höra på en föreläsning av mig som ska handla om astronomi och amatörastronomi. Vad skulle du vilja höra?
"Idag har vi en speciell tävling, är det nån från Finland här idag"
"Jo, jag!"
"Grattis, du har vunnit 10 miljoner kronor!"