webForumDet fria alternativet

prkl!

Småprat

19 svar · 543 visningar · startad av Matti

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg
Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Skulle inte du bli Svensk medborgare, eller var det någon annan kanske?

Medlem sedan feb. 20003 785 inlägg

Matti, du är bäst!

Medlem sedan sep. 2001961 inlägg

Grattis!!

Själv är jag finsk medborgare men eftersom jag har mitt ursprung på öarna mellan finland och sverige så är jag befriad från finsk militärtjänst.

Vilket fick mig att hoppa till när jag flyttade till Sverige och fick en kallelse från Svenska värnpliktskontoret att jag skulle mönstra på... i Sverige.

Jag tror att jag är svensk

Vad är det här? Här går man och blir svensk på Finlands självständighetsdag (ultimata dissen ;)) och så glömmer någon att berätta det för finnarna. Fuck!

Men det är inte många svenskar som fått ett papper, undertecknat av nån finsk major, där det står att man om man känner att ens kondition är otillräcklig bör man genast börja träna 3-4 gånger i veckan, minst 30 per gång.. :e

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

Re: prkl!

Matti skrev:

http://www.halso.info/temp/perkele.jpg

Hehe, jag fyllde 18 den 14 Januari i år, och är Finsk medborgare och jag har inte hört av militären än. Men jag har fått röstkort eller vad man ska kalla det. Jag ska poströsta i mars i alla fall. :e

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

åh, lumpen i Finland, grattis till ett liv i misär!

Själv muckar man om sisådär 7 veckor... :bire

Medlem sedan feb. 20003 100 inlägg

Matti: Se nu till att du kommer dig till Dragsvik iallafall :)

Svenskar brukar inte vara så uppskattade i de mera finskspråkiga delarna av Finland, oavsett om de kan finska eller inte ;)

Medlem sedan maj 20001 215 inlägg

flat-eric skrev:

Svenskar brukar inte vara så uppskattade i de mera finskspråkiga delarna av Finland, oavsett om de kan finska eller inte ;)

På samma sätt som att finskar inte brukar vara så uppskattade i de svenskspråkiga delarna av Sverige, oavsett om de kan svenska eller ej. ;) §jr §e

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

Är det inte i finska försvaret som de värnpliktiga käkar så fasansfullt mycket munkar? :q

*muckar om sisådär 12 v*

Medlem sedan feb. 20003 100 inlägg

Är det inte i finska försvaret som de värnpliktiga käkar så fasansfullt mycket munkar?

Gör man inte det i Sverige :q I Finland hör det nästan till dagsrutinen att äta munkar på sotku när man är inne... ;)

På samma sätt som att finskar inte brukar vara så uppskattade i de svenskspråkiga delarna av Sverige, oavsett om de kan svenska eller ej.

Vadå, men jag är ju omtyckt av er...eller? ;)

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

Ja! Infiltrera det finska försvaret och förena Finland med Skåne! :D

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

Axel skrev:

Ja! Infiltrera det finska försvaret och förena Finland med Skåne! :D

Klockren, det är klart Skåne ska få ansluta sig till moderlander Finland :e

Medlem sedan maj 20001 215 inlägg

flat-eric skrev:

Vadå, men jag är ju omtyckt av er...eller? ;)

Självklart är du det! :) Puss! :f

Jag ska fan inte göra lumpen i Finland. Bönder, tokstollar, fyfan. Frågade morsan:
- öh, har jag dubbelt medborgarskap?
- nä, du är bara svensk, hurså?
- finnarna skickade papper till mig. de vill att jag ska göra lumpen där.
- ge alla papper till mig så tar jag hand om det.

Smidigt med morsor ibland, faktiskt. När jag bytte medborgarskap hade de på ambassaden tydligen sagt att jag måste svara på alla brev jag får från Finland, annars kunde saker och ting gå åt helvete. De vill väl ha något bevis på att jag är svensk. Får banda ihop en video där jag sitter och skuttar runt en midsommarstång, viftar med mitt icke-existerande svenska pass i en handen och en brinnande finsk flagga i den andra.

För jag tänker inte göra lumpen i Finland. No way!

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

AAAAAAAAAAAA! x(

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Matti skrev:

För jag tänker inte göra lumpen i Finland. No way!

Fegis :P ;)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Jamen, det är väl smidigt att man kan ha dubbla medborgarskap även i Sverige sen ett par år? ;)

Fråga Uffe Samuelsson vad han tyckte om det när han fick åka hem från hockeyn i Nagano-OS... :e

Medlem sedan feb. 200390 inlägg

Lumpen i Finland är ju lite respekt annars... Du kan ju återförena den östra provinsen med resten av Sverige ;)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Gör som jag gjorde.
Jag krävde först en senareläggning av lumpen, sedan krävde jag flyttning två gånger och sedan bad jag om uppskov - för gott.
Jag lyckades med alltihop och försvaret fick lite mer administritva arbetsuppgifter än vanligt. :e

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)