webForumDet fria alternativet

Är jag dum?

Småprat

21 svar · 838 visningar · startad av m_soderlund

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg
Frågan#1

Okej.. Jag ska nu berätta lite om vad jag hade för mig i morse. Om jag är dum eller inte får ni bedöma..
Jag somnade ganska tidigt igår kväll, någon gång vid 21.30 eller så. I morse vaknade jag nästan exakt 05.00! Vad skulle en "normal" människa gjort? Jo, somnat om. Vad gör jag? Pallrar mig ner från sängen och sätter på radion. Inget vettigt på P3 än så länge, så jag går till köket. I köket finns lite Coca cola på bänken, jag tar en slurk. Jag tar även en slurk av läsken som står i kylskåpet. :)
I kylskåpet finns även en oerhört god tårta som det finns lite grann kvar av - den smakade jag på. Sedan kollade jag i skåpet efter mer saker att äta och hittade lite kakor. Där stod jag och morgonåt, det var ganska gott faktiskt! Hehe..
Efter cirka 15 minuter tröttnar jag, går ut i hallen för att hämta dagens DN som kommer på morgonen. Går in i mitt rum, sätter på radion igen (P3) och läser lite i tidningen. Klockan har knappt hunnit bli 05.20 när jag hör Lars Winnerbäcks nya låt, "Åt samma håll". (https://www.winnerback.net/ljud/sondermarken/ram/02.ram)
Kanonlåt att höra på morgonen, jag vrider upp volymen innan jag kommer på att "vad tusan, folk sover ju fortfarande här hemma" och sedan sätter på mig hörlurarna för att lyssna vidare.

När låten är slut går jag in i köket och gör frukost åt mamma och mina systrar (jag gör bara lite mackor), och sedan äter jag lite till.
När klockan efter ett tag närmar sig 06.00 tänker jag "vad tusan ska jag göra nu?", varpå jag kilar upp i sängen och sover i nästan en timme. Sedan går jag upp igen och då är allt som vanligt - alla är uppe, tét står på bordet etc.

Nå, var det vettigt av mig att gå upp klockan 5 idag, och vad gjorde ni på morgonen??

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Klart man skall gå upp när man är vaken och inte allt för trött. Du har alltså gjort helt rätt. Möjligtvis skulle du gjort något mer vettigt än att äta och lyssna på Lars Vinterdäck, men alla har vi ju våra läggningar... ;)

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Ja :OO

Vide skrev:

Klart man skall gå upp när man är vaken och inte allt för trött. Du har alltså gjort helt rätt. Möjligtvis skulle du gjort något mer vettigt än att äta och lyssna på Lars Vinterdäck, men alla har vi ju våra läggningar... ;)

Vadå Lars Vinterdäck? Han är bäst! Bräck honom Vide! ;) Hehe..

m_soderlund skrev:

Vide skrev:

Bräcka honom? I Vadå? I gitarrspelande ser jag inget problem, men något annat vet jag inte. ;)

Vide skrev:

m_soderlund skrev:

Vide skrev:

Bräcka honom? I Vadå? I gitarrspelande ser jag inget problem, men något annat vet jag inte. ;)

Han är grym på att sjunga och spela gitarr. Fast då har jag ju ej hört dig än.. Lägg upp ljudklipp på din sajt Vide!

Medlem sedan apr. 20013 480 inlägg

Jag anser att m_soderlung är dum!!

själv måste jag sätta klockan på 1 för att inte vakna vid 4 eller något liknande (sportlov=sovlov)

Lord Pingu skrev:

Jag anser att m_soderlung är dum!!

själv måste jag sätta klockan på 1 för att inte vakna vid 4 eller något liknande (sportlov=sovlov)

Visst tusan, en del i Sverige har ju lov nu.. Hehe, ni kommer att avundas mig nästa vecka - då har jag lov! Weee.. :e

Medlem sedan apr. 20013 480 inlägg

varför lyckas jag alltid med kirurgisk precision att vara sjuk på alla lov?

m_soderlund skrev:

Han är grym på att sjunga och spela gitarr. Fast då har jag ju ej hört dig än.. Lägg upp ljudklipp på din sajt Vide!

Säg någon låt där han spelar gitarr utmärkande så att jag kan lyssna, har inte hört någon speciellt ännu. ;)

http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=65969&highlight=guitar%4080

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Wimmelbläck suger ju både på gitarr, sång & komposition.. Fast det kanske man inte kommer på föränns man hört riktig musik..

Topic: Svar, ja. ;)

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

Min morsa vaknade kl 7 en gång och åkte i vanlig ordning till jobbet, inget konstigt med det.....men det var låst, vilket det aldrig brukar vara då....och när hon väntat en halvtimme, och det blev mörkare o mörkare istället för ljusare, så kom hon på att hon bara slumrat till och vaknat kl 19, sitället för 7.... :)

Pellefant skrev:

Min morsa vaknade kl 7 en gång och åkte i vanlig ordning till jobbet, inget konstigt med det.....men det var låst, vilket det aldrig brukar vara då....och när hon väntat en halvtimme, och det blev mörkare o mörkare istället för ljusare, så kom hon på att hon bara slumrat till och vaknat kl 19, sitället för 7.... :)

Snacka om att vaknat på fel sida. Eller? :e

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Nej det tycker jag verkligen inte.. Allt du gjorde gjorde du från hjärtat.. Hjärtat säger alltid vad som är rätt.. :e

PersianBulldog skrev:

Nej det tycker jag verkligen inte.. Allt du gjorde gjorde du från hjärtat.. Hjärtat säger alltid vad som är rätt.. :e

Inte alltid va? Men nog gjorde jag väl rätt i morse? Mätt blev jag i alla fall, och mättad med LWs nya låt blev jag också.. Weee.. :D

m_soderlund skrev:

Hur fan vaknar man på en sida? Jag har hittils bara surfat till sidor...

Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg

Kom inte å säg att du aldrig surfat till fel sida... det är som att vakna med ett 404 i pannan ;)

Ang. sömn, så är jag helt kass på det. Gick och la mig strax efter tolv inatt, vilket är osedvanligt tidigt för min del, men hjärnan var hyfsat mosig efter cirka 17 timmar jobb framför datorn. Jag vaknar, tittar på klockan och klockan säger 05:33! Klev upp och dunkade igång en kanna kaffe... det var väl förmodligen inte det smartaste jag kunde göra, men men... ;)

Jag måste ta ett allvarligt snack med sömnavdelningen i min kropp! Blir ju helt väck av sånt här :)

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

m_soderlund skrev:

Pellefant skrev:

Ja. :)

Men det var lika ljust ute som på morgonen vid den tidpunkten,. och de två bussarna hon åkte med gick på samma tider då , etc.... :)

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

jag hade sömnproblem för nån vecka sedan. Gick och la mig vid 23 tiden och sedan så låg jag och vred mig runt i sängen tills 03.48 när jag tittade upp mot klockan, Och det rliga med detta är att jag hade skola kl 08.30. Men konstigt nog var jag inte ett dugg trött, Det var första & enda gången jag var så pigg på att gå till skolan.

Medlem sedan dec. 20021 061 inlägg

Klockan 05: 00 har jag varit vaken i 20 - 30 minuter redan. med andra ord: du är en slöfock :e .

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)