webForumDet fria alternativet

Djuren befrielsefront / pappskallar

Medier & press

46 svar · 933 visningar · startad av obelix · sida 3 av 3

Frågan, av obelix

Kollade i Aftonbladet och såg detta <http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,264967,00.html> Undrar hur dom kan kalla sig för djurens befrielsefront? Tycker att dom inte är riktigt kloka. Dom begår brott för att fria djur som inte har det bra, själva grundtanken är väl rätt bra. Men när dom börjar att släppa lös en massa djur, och bara låter dom få springa fritt, det går över mitt f

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

solbulle skrev:

eureca skrev:

...Herregud. är det såna här typer som du som ska kunna tycka till i såna här debatter. Har du rätt att idiotförklara folk när den enda kunskapen du har inhämtat är från tv-program? :)

Och du satt givetvis i koncentrationsläger på den tid det begav sig? För att sen flytta till Sydafrika i ett par år och slutligen hamna i en minkbur?

Ok...

Själv skulle jag välja att gå över till trottoaren på andra sidan gatan om jag på gatan mötte någon med så starka åsikter som du verkar ha i en del ämnen...

Klockren ju, :)

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

eureca skrev:

solbulle skrev:

eureca skrev:

...Herregud. är det såna här typer som du som ska kunna tycka till i såna här debatter. Har du rätt att idiotförklara folk när den enda kunskapen du har inhämtat är från tv-program? :)

Och du satt givetvis i koncentrationsläger på den tid det begav sig? För att sen flytta till Sydafrika i ett par år och slutligen hamna i en minkbur?

Ok...

Själv skulle jag välja att gå över till trottoaren på andra sidan gatan om jag på gatan mötte någon med så starka åsikter som du verkar ha i en del ämnen...

Här menade jag att man kanske inte gick ut och idiotförklarade folk hur som helst om man bara har kunskaper från en dumburk.

Sen har jag väl aldrig sagt att det här är mina åsikter till 100%.. däremot så är det bra om man har förståelse för hur olika individer tänker. Eftersom vi inte har nån från djurens befrielsefront som skrivit något så är det väl inte fel av mig att försöka lyfta fram deras åsikter så att detta blir en så rättvis diskussion som möjligt?

Sen är det skrämmande att du tolkar mig som en person man ska undvika på det sättet. tror du jag vill bryta benet av dig? nej.. chansen är större att jag kramar dig.. ;)

Du sitter och klagar på mina kunskaper om att dom är hämtade från teve, vafan vet du om mina kunskaper? bara för jag inte är insatt just i "apartheid" som du. Om "apartheid" är ett så brinnande ämmne för dig, starta en ny tråd och debattera om detta där.

Tycker att vi ska lämna den där diskussionen & koncentrera oss på vad den här tråden igentligen handlar om.

:)

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

eureca skrev:

obelix skrev:

Folkrörelsen Djurens rätt tar skarpt avstånd från Djurens befrielsefront:- Det är mycket sorgligt att de finns, säger Kathrine Lindqvist, förbundsordförande i Djurens rätt.
- Vi är en demokratisk organisation som är emot all form av våld, hot och förstörelse. Men med sina aktioner hotar aktivisterna i Djurens befrielsefront hela vår verksamhet. Folk tror att vi är likadana och det hindrar den förändring vi arbetar för på demokratisk väg genom att få riksdagen att stifta nya lagar.

Vilken grupp arbetar rätt, och vilken arbetar fel?

Själv så röstar jag på Folkrörelsen Djurens rätt...

båda grupper jobbar fel enligt dig eftersom du tycker det är bra att djuren lider så du kan äta upp dom sen. ;)

Ok. det är därför jag har stött djurens rätt som organisation...

Är, trots att jag inte är pacifist, mot våld av alla dess former, tycker därför att deras metoder är helt förkastliga.
Kan man inte göra sin röst hörd utan våld, bör man fundera om man inta ska tänka efter en gång till.

Fast det är sant, jag kan ju komma hem till dig och tutta på ditt hus, eller slå in rutorna eller hitta på något annat trevligt eftersom du inte har samma åsikter som jag...
Yeah, det vore ju seriöst av mig att göra det, eller?

Medlem sedan juni 20022 599 inlägg

Är, trots att jag inte är pacifist, mot våld av alla dess former

Måste vara svårt att vara mot våld i alla former utan att definitionsmässigt bli just pacifist?

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

niko skrev:

Är, trots att jag inte är pacifist, mot våld av alla dess former

Måste vara svårt att vara mot våld i alla former utan att definitionsmässigt bli just pacifist?

Nope, skillnaden dyker upp om någon försöker att ge sig på nära och kära...

Medlem sedan dec. 2001423 inlägg

Kan inte påstå att jag tycker det är ett särskilt logiskt tänkande här, när man resonerar som så "att de har iallafall levt i frihet en stund innan de dör", när de släpper ut minkar.

Lika logiskt vore isåfall för dessa aktivister då att gå in på ett zoo och slå sönder ett akvarium. Varför akvarium? Jo, dessa stackars fiskar som vi har i en trång låda bara för att titta på, vilket lidande de utsätts för! Men då dör de ju? Ja, men då har de ju fått leva en kort stund i frihet.....

Eller om de går in i ett växthus, och slänger ut alla blommar genom fönstrena. Dessa stackars växter som inte lever i deras naturliga miljö, vi människor har dom hemma bara för vårat nöjes skull, då det finns alternativ, nej befria dom och släng ut dom i naturen...
Men jag trivs med blommor hemma och tycker det är fint??
Det skiter vi i, tänk inte på dig själv, tänk på blommorna!

hmmmm

Medlem sedan maj 2002839 inlägg

Hmmm... Växternas Befrielse Front... §e

- Ett geni som jag, fixar idioti med kaos! ;)™

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
141 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)