Fick reda på att min flickvän sedan en månad (exakt en månad) var otrogen mot mig igår. Har ingen aning om va ja ska göra...
Vet att ja är riktigt kär i henne men vet inte om ja kan förlåta henne...
Någon som varit i nån liknande situation som kan ge mig lite tips...?
Det är svårt, men om hon inte ens kan vara trogen i början av ett förhållande då man brukar vara nykär så är det ingenting att satsa på. Bryt direkt och visa att du menar allvar med dina förhållanden. Annars tror hon att det är okej att göra så då och då.
Kanske låter brutalt och okänsligt men... dumpa!
Hur skall du kunna lita på henne igen?
Hur vet du att det är dig hon vill vara med?
Har hon inte mer vett i skallen så är hon inget att ha, du förtjänar förmodligen något mycket bättre.
När jag var ung, typ 17 år, då var min dåvarande flickvän otrogen med min bästa kompis :l
Det slutade med att vi var ihop 5 år till efter det :x Fråga mig inte hur eller varför det blev så, men jag ångrar det idag!
Illa, illa illa!!
Dumpa Rinaldo dumpa !
Jag verkar vara den enda som tycker att ett förhållande också handlar om förlåtande.
Ångrar hon det väldigt mycket?
Man skall inte dra alla förhållanden över samma kant heller, jag tycker att ni skall prata igenom det ordentligt, inte bara planlöst dumpa. Vi är trots allt bara människor som kan göra fel.
*Fäller upp paraplyet för inkommande kommenter* ;)
Hångel på fyllan och ånger dagen efter....
Jag hade nog följt Vides kloka ord och verkligen pratat igenom det hela, förutsatt att du verkligen har starka känslor för henne och tycker det är värt att jobba på förhållandet.
(nu är vi två under paraplyet Vide ;) )
Jag verkar vara den enda som tycker att ett förhållande också handlar om förlåtande.
Nja, men till en viss gräns.
Förlåt att jag:
Glömde sätta i motorvärmaren igår
tappade din dvärghamster i min pytonorms låda
Sånt kan man förlåta men att dela sitt liv och tänka lika mycket på sig själv som sin andra halva, och göra detta med någon som man inte alls kan lita på.
Jag förlåter nog inte detta om jag skulle komma i samma situation.
272 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e