webForumDet fria alternativet

Var går gränsen?

Livsfrågor & relationer

45 svar · 1 397 visningar · startad av Rinaldo

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg
Frågan#1

Fick reda på att min flickvän sedan en månad (exakt en månad) var otrogen mot mig igår. Har ingen aning om va ja ska göra...
Vet att ja är riktigt kär i henne men vet inte om ja kan förlåta henne...

Någon som varit i nån liknande situation som kan ge mig lite tips...?

Medlem sedan juni 20001 521 inlägg

Det är svårt, men om hon inte ens kan vara trogen i början av ett förhållande då man brukar vara nykär så är det ingenting att satsa på. Bryt direkt och visa att du menar allvar med dina förhållanden. Annars tror hon att det är okej att göra så då och då.

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

:l

Var det hon själv som berättade det för dig?

Medlem sedan nov. 20022 355 inlägg

Jäkligt trist att höra Rinaldo! Det är lätt att säga men det bästa är nog att bryta kontakten helt med henne, precis som Gislaved.net sade.

Medlem sedan aug. 2002560 inlägg

Det beror på vad du känner..

Men :x jävla stackare..

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Kanske låter brutalt och okänsligt men... dumpa!
Hur skall du kunna lita på henne igen?
Hur vet du att det är dig hon vill vara med?
Har hon inte mer vett i skallen så är hon inget att ha, du förtjänar förmodligen något mycket bättre.

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

Avbryt!

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

Inte för at det spelar någon roll egentligen...men var det med ett ex till henne?

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Trist, men jag instämmer med de övriga - bryt med henne! Och gör det utan diskussioner eller känslosamma utbrott. Finns inget att diskutera, juh.

Medlem sedan mars 20023 561 inlägg

Måste instämma med övriga skribenter i tråden...tyvärr. :(

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Bort bort bort... Inget o ha om hon e otrogen!

Medlem sedan apr. 20013 689 inlägg

Trist att höra kompis x(

När jag var ung, typ 17 år, då var min dåvarande flickvän otrogen med min bästa kompis :l
Det slutade med att vi var ihop 5 år till efter det :x Fråga mig inte hur eller varför det blev så, men jag ångrar det idag!
Illa, illa illa!!
Dumpa Rinaldo dumpa !

Medlem sedan mars 20021 716 inlägg

Ja, du måste visa att det är fel att göra så!
Men jag förstår att det måste kännas gymt jobbigt, men det är ju inte ditt fel, det är hennes fel.

Ja antar att ni har rätt... Hon var tydligen stenpackad och hade ingen aning om va hon gjorde men vetefan men man ska skylla på då....

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Rinaldo skrev:

Ja antar att ni har rätt... Hon var tydligen stenpackad och hade ingen aning om va hon gjorde men vetefan men man ska skylla på då....

Ännu ett tecken på att hon är totalt omdömeslös & inget o ha.. Eller att hon ljuger dig full!

Att skylla på att man är stenpackad är det lamaste man kan göra & jag skulle ALDRIG ta det som ursäkt.

Medlem sedan apr. 20013 689 inlägg

Att hon var packad gör ju saken bara värre,,,
Vad var det som hände då? Hade de samlag eller hånglade bara?

Dom hånglade bara...

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Jag verkar vara den enda som tycker att ett förhållande också handlar om förlåtande.

Ångrar hon det väldigt mycket?

Man skall inte dra alla förhållanden över samma kant heller, jag tycker att ni skall prata igenom det ordentligt, inte bara planlöst dumpa. Vi är trots allt bara människor som kan göra fel.

*Fäller upp paraplyet för inkommande kommenter* ;)

Medlem sedan jan. 20013 039 inlägg

Hångel på fyllan och ånger dagen efter....
Jag hade nog följt Vides kloka ord och verkligen pratat igenom det hela, förutsatt att du verkligen har starka känslor för henne och tycker det är värt att jobba på förhållandet.
(nu är vi två under paraplyet Vide ;) )

Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg

Jag verkar vara den enda som tycker att ett förhållande också handlar om förlåtande.

Nja, men till en viss gräns.

Förlåt att jag:

• Glömde sätta i motorvärmaren igår
  • tappade din dvärghamster i min pytonorms låda

Sånt kan man förlåta men att dela sitt liv och tänka lika mycket på sig själv som sin andra halva, och göra detta med någon som man inte alls kan lita på.
Jag förlåter nog inte detta om jag skulle komma i samma situation.

272 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
135 ms — ändringar (db)