Jag var med i jkpg, shyssta slogans de körde med: "Bush, usch, usch ,usch" ;)
Dessutom, "Stoppa kriget i Irak"... vilket krig? Har det redan börjat eller? hm...
// Niclas
24 svar · 521 visningar · startad av Josef · sida 2 av 2
Är det någon som har varit och demonstrerat mot det stundande kriget i Irak idag? Själv var jag i Göteborg(eftersom jag bor där).
Läs frågan i sin helhet →Jag var med i jkpg, shyssta slogans de körde med: "Bush, usch, usch ,usch" ;)
Dessutom, "Stoppa kriget i Irak"... vilket krig? Har det redan börjat eller? hm...
// Niclas
frankof skrev:
På vilket sätt skulle det kunna vara en bra ide?
Tja, det skapar ju en viss uppmärksamhet.
Lite svårt att ignorera en som bombar dig ut i närmsta hav.
Än en gång vad är det som är så bra ned denna iden?
Jag demonstrerade inte själv men jag satt på ett fik och såg demonstrationståget i Falun genom fönstret. Det som förvånar mig lite är att det till största delen var vad jag brukar kalla för "nejsägare" som gick i tåget. Nejsägare är sådana som förmodligen skulle demonstrera mot vad som helst bara dom får säga nej till något. Väldigt ofta är dom klädda som trädkramare och ligger till vänster politiskt. Det kanske var flera vanliga svensson som demonstrerade i andra delar av landet.
det bor nog rätt många "svenskar" i växjö ...
Nej man behöver inte vara nazist för att tycka det är rätt att bomba ett fattigt och försvarslöst(praktiskt taget) land i tredje världen. Det tycker även Italiens postfacistiske president Berlusconi och USA:s stora oljebolag t.ex.
Sen om man kan tvinga fram stöd i Europa för kriget ärdet ännu bättre genom hatpropaganda kampanjer och aktioner mot industrin i dessa länder. Fast en dag kanske amerikanerna kommer på att om de infört sanktioner mot alla länder i världen är det praktiskt taget världen som infört sanktioner mot dem. dollarns värde är ett bra exempel på vem som tjänar på Rumsfeldts erövringspolitik
Än en gång vad är det som är så bra ned denna iden?
Tja i detta fallet är det ett övertydligt sätt att påminna om att "löften" ingångna för sisädär 10-15år sedan är det dax att leva upp till.
(mins inte exact vad det var, men hade något med den förra resan med inspektörer att göra)
Lite konstigt att demonstratoner mot krigen nästan enbart begås av folk som inte har med saken att göra, medan demonstrationerför kriget bedrivs av menniskor som av en eller annan grund har flytt från landet.
R: Kanske även läsa denna artikel från "favo-tidningen" http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?d=202&a=13759