webForumDet fria alternativet

borttappningsexpert

Program & appar

5 svar · 226 visningar · startad av celia

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg
Frågan#1

Ända sedan i somras har jag letat efter min 120MB Super Disk till digitalkameran. Jag kommer ihåg att jag hade den på midsommar när släkten var här. När jag kom hem tog jag ut disketten och la den ovanpå en hög med papper (tips: gör aldrig det!!). Efter det har jag inte sett den, så jag har inte kunnat använda kameran alls :( Jag har letat igenom hela lägenheten, igår gick jag igenom klädkammaren/garderoben där jag har massa kartonger och annat krafs, men nä ingen diskett... Så nu ikväll när jag blivit RIKTIGT arg på mig själv för att jag sumpat disketten så tar jag fram kameran, öppnar diskettluckan och pillar på ejectknappen, sen ser jag att den lilla extraluckan är infälld... men det kan bara betyda att det sitter en diskett i kameran :q Fattar ingenting, har jag satt i en vanlig diskett, verkar ju inte klokt! Då börjar hjärnan arbeta... jag behövde ta lite bilder i höstas men det gick inte för batteriet var slut och jag hittade inte sladden till laddaren... Den sladden hittade jag när jag gick igenom grejorna i garderoben igår, alltså kan jag ladda batteriet och starta kameran och JAAAAA det ÄR SuperDisken som sitter i kameran - där den snällt har suttit hela tiden :r

Jag tänkte ladda upp lite bilder som bevis men det går inte just nu för sladden man kopplar kameran till datorn med är just det borta :r :r :r

Usch, det finns väl fler som är lika klantiga? Väl?

Medlem sedan sep. 20002 921 inlägg

tja.. kände mig klantig när jag nästan förstörde min bärbara dator värd 20.000:- bara för att jag trodde att man var tvungen att skruva isär hela datorn för att få ut hårddisken... när jag inte fick ut den så märkte jag att man egentligen bara skulle dra i en plastremsa som satt fast i den lilla plastbehållaren som höll i hårddisken... :r

hehe jag hittade sladden :e

Medlem sedan apr. 20013 480 inlägg

ge oss lite bilder då

Medlem sedan sep. 2002538 inlägg

Vi alla är klantiga :)

Lord Pingu skrev:

ge oss lite bilder då

http://www.steves-digicams.com/sd4090.html :p

alj skrev:

Vi alla är klantiga :)

*pheeew* :e

250 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
116 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)