webForumDet fria alternativet

Ny chef !

Småprat

5 svar · 289 visningar · startad av Beatbox

Medlem sedan okt. 20013 217 inlägg
Frågan#1

Jag har fått en ny chef, en kvinnlig sådan ! Fram för fler kvinnliga chefer i yrkeslivet. Jag har en arbetskompis som jobbat 38 år i det företag jag jobbar för och han har aldrig upplevt en kvinnlig teknikchef under hans karriär. Jag känner mig stolt att få va med om detta ! :)

Ville bara säga det. :)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

På mitt ordinarie jobb är min högsta chef kvinna och min närmaste chef likaså. På mitt extraknäck är det en manlig chef och så även på mitt frilansjobb. Fråga mig inte vilket som är bäst, det hänger nog mycket på hur chefen är. Det kan stämma lika bra/dåligt med personkemin hos en kvinnlig chef som hos en manlig. Tur att man inte har det problemet hos någon av dem. :)

Ville bara säga det. :)

Medlem sedan aug. 20003 742 inlägg

Jag avslöjar inga värderingar bakom denna synpunkt, men det är synd att jag inte har en kvinnlig chef §e :e

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Spelar väl ingen roll vad det är för kön på chefen, så länge de sköter sina uppgifter får de vara hur f*n de vill, för mig :e

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

PeW skrev:

Spelar väl ingen roll vad det är för kön på chefen, så länge de sköter sina uppgifter får de vara hur f*n de vill, för mig :e

Medlem sedan maj 2001406 inlägg

Vi har i bästa och mest demokratiska anda valt ny chef för Lunds Universitet som ni kanske känner till, det var en kvinna tidigare nu är det en man ... skillnad? Nej!

Fråga inte hur många kandidater valberedningen hade för då är det lätt att räkna ut hur många kvinnor som nomnerades och likaså hur många övriga män som blev det

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)