webForumDet fria alternativet

Småbus

Småprat

34 svar · 954 visningar · startad av Blårand · sida 2 av 2

Frågan, av Blårand

Brukar som de flesta ladda ned musik med hjälp av diverse fildelningsprogram. Ibland brukar jag skoja med folk och döpa om en del mp3-filer, så att titeln på filen får ett annat namn än innehållet. Laddade nyss hem "lövsångare". "Lövsångaren" inleds med att ett litet barn säger "Nu lövsångaren", följt av någon minuts fågelkvitter. Bytte namn på denna mp3-fil till "Roxette - It must have been love

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

SirPeter skrev:

I natt tänkte vi ställa om wF-servern så att alla som går in på Café webForum imorgon hamnar på Lunarstorm. §e ;)

Fy faan va elakt... Då blir jag jätte arg *Grrr* :e ;)

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

Alpha II skrev:

Jag har alltid undrat vad det är för kompletta idioter utan liv som sitter byter namn på filmer och spel och lägger upp dom på kazaa och liknande.... alltid lika kul efter att ha laddat ner en film i 2kb/s i 3 veckor och det visar sig vara något helt annat x( x(

Är man så dumm så får man ta o skylla sig själv ;) :e

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Alpha II skrev:

Jag har alltid undrat vad det är för kompletta idioter utan liv som sitter byter namn på filmer och spel och lägger upp dom på kazaa och liknande.... alltid lika kul efter att ha laddat ner en film i 2kb/s i 3 veckor och det visar sig vara något helt annat x( x(

Jag har istället undrat vad det är för kompletta idoter som klagar offentligt när dom gör mer eller mindre olagligeheter som inte går som dom vill :e §jr

Medlem sedan dec. 200240 inlägg

Att döåa om p köra med falska namn brukar iaf i de fall jag stött på det leda till tråkigheter för vederbörande person

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg

Jag har istället undrat vad det är för..som klagar offentligt när dom gör mer eller mindre olagligeheter som inte går som dom vill...

Instämmer delvis. Det är ju skillnad om man går till affären och betalar 200:- för en rockskiva, och sen kommer hem och upptäcker att expediten lagt en klassisk skiva i fodralet. Då kan man ju om inte annat vända sig till konsumentverket. Tror dock inte att det funkar så om man laddar hem från exempevis Kazza? ;)

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Mycket god gärning. Bra! ;)

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Jonte23 skrev:

Att döåa om p köra med falska namn brukar iaf i de fall jag stött på det leda till tråkigheter för vederbörande person

Va?

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Passar sånt här på wF?

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Passar sånt här på wF?

Varför inte :q

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

Fågelkvittret är med all säkerhet copyrightat. Och så går du och sprider det sådär.. :o

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg

Fågelkvittret är med all säkerhet copyrightat. Och så går du och sprider det sådär..

Tveksamt om en fågel kan ta copyright på sin sång :q
Då måste ju just denna lövsångare kunna visa att just dennes fågelsång skulle vara unik, vilket den inte är då alla lövsångare låter ungefär likadant? Det skulle nog gå i amerikat, men knappast här i sweden :OO ;)

Medlem sedan maj 20002 993 inlägg

obelix skrev:

Alpha II skrev:

Jag har istället undrat vad det är för kompletta idoter som klagar offentligt när dom gör mer eller mindre olagligeheter som inte går som dom vill :e §jr

Jag sa aldrig sagt att filmen jag försökt ladda ner var olaglig! Det finns andra filmer än rippade dvd filmer på kazaa också...

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Alpha II

Jag sa aldrig sagt att filmen jag försökt ladda ner var olaglig! Det finns andra filmer än rippade dvd filmer på kazaa också...

Och jag sa alldrig att det var dig jag menade...

Medlem sedan feb. 200390 inlägg

Ang. Hitler... Kan det varit Olympia (?) av Leni Reifenstahl? Är ju rätt känd isåfall...

Medlem sedan feb. 200390 inlägg

Eller möjligtvis Viljans Triumf...

281 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
145 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
142 ms — ändringar (db)