webForumDet fria alternativet

Småbus

Småprat

34 svar · 954 visningar · startad av Blårand

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg
Frågan#1

Brukar som de flesta ladda ned musik med hjälp av diverse fildelningsprogram.

Ibland brukar jag skoja med folk och döpa om en del mp3-filer, så att titeln på filen får ett annat namn än innehållet. Laddade nyss hem "lövsångare". "Lövsångaren" inleds med att ett litet barn säger "Nu lövsångaren", följt av någon minuts fågelkvitter. Bytte namn på denna mp3-fil till "Roxette - It must have been love.mp3". Så när folk runt om i världen laddar ned Roxette-låten från mig, så får de istället en stunds avkoppling i form av fågelkvitter.

Tänk nån arbetslös i washington eller någon sliten statstjänsteman i moskva som laddar ned filen ihop om att få höra lite komersiell smörja, och så hör de istället lite fågelkvitter :)

Är inte detta allt en god gärning? Kan riktigt se glädjen i deras ögan, hur fågelkvittret smälter deras hjärtan och hur de fylls med glädje, och hur denna glädje sedan sprids till deras grannar och bekanta. Tänk om alla gjorde som jag, då skulle världen bli allt bra mycket bättre at leva i?

Känns faktiskt som jag gjort en välgärning så här sista dagen på arbetsveckan ;)

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Är inte detta allt en god gärning? Kan riktigt se glädjen i deras ögan, hur fågelkvittret smälter deras hjärtan och hur de fylls med glädje, och hur denna glädje sedan sprids till deras grannar och bekanta. Tänk om alla gjorde som jag, då skulle världen bli allt bra mycket bättre at leva i?

Stackaren som sitter med modem och har väntat 20min på låten är nog inte riktigt överäns med dig om den goda gärningen :e

Medlem sedan aug. 2000963 inlägg

Stackaren som sitter med modem och har väntat 20min på låten är nog inte riktigt överäns med dig om den goda gärningen :e

:bire

sådant här borde skivbolagen betala en för att göra :)

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

Laddade ner en stor fil på ca 500 MB en gång, och när jag öppnade den, så var det ngt helt annat än vad som stod som titel.

Det var en svartvit kampanjfilm med Hitler som kampanjtalade på en idrottsarena för tiotusentals människor och de gjorde Hitler hälsningar o så. Alla var väldigt "uppjagade".

Det var läskigt. Tittade bara här o där, sen åkte den i papperskorgen.

Pellefant

Du laddade hem 500Mb nutidshistoria menar du :l
En gång när jag skulle ladda hem "Lilja-4ever" hände mig något likande.

Det är bättre med fågelkvittar. Det sprider glädje till alla och envar ;)

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

I natt tänkte vi ställa om wF-servern så att alla som går in på Café webForum imorgon hamnar på Lunarstorm. §e ;)

Medlem sedan mars 20021 716 inlägg

SirPeter skrev:

I natt tänkte vi ställa om wF-servern så att alla som går in på Café webForum imorgon hamnar på Lunarstorm. §e ;)

Hahaa :e
Passar ju dig bra, du är ju en riktig lunare. ;)

"Alla barnen hade ett liv förutom Runar, han hade Lunar" :e

Medlem sedan maj 2001406 inlägg

"Det var en svartvit kampanjfilm med Hitler som kampanjtalade på en idrottsarena för tiotusentals människor och de gjorde Hitler hälsningar o så. Alla var väldigt "uppjagade". "

- Alla har sitt lilla vis att sprida glädje ... :OO

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

zipp3r skrev:

sådant här borde skivbolagen betala en för att göra :)

Jag har hört rykten om att skivbolagen själva använder den metoden för att sätta käppar i hjulen för de som laddar ner. Vem vet? Det kanske är diverse tal av Hitler som de sprider? Undrar om man kan stämma skivbolagen för att sprida hets mot folkgrupp i så fall?

Medlem sedan maj 20002 993 inlägg

Re: Småbus

Blårand skrev:

Brukar som de flesta ladda ned musik med hjälp av diverse fildelningsprogram.

Ibland brukar jag skoja med folk och döpa om en del mp3-filer, så att titeln på filen får ett annat namn än innehållet. Laddade nyss hem "lövsångare". "Lövsångaren" inleds med att ett litet barn säger "Nu lövsångaren", följt av någon minuts fågelkvitter. Bytte namn på denna mp3-fil till "Roxette - It must have been love.mp3". Så när folk runt om i världen laddar ned Roxette-låten från mig, så får de istället en stunds avkoppling i form av fågelkvitter.

Tänk nån arbetslös i washington eller någon sliten statstjänsteman i moskva som laddar ned filen ihop om att få höra lite komersiell smörja, och så hör de istället lite fågelkvitter :)

Känns faktiskt som jag gjort en välgärning så här sista dagen på arbetsveckan ;)

GE FAN I SÅNT!!!
x( x( x( x( x( x(

SLUTA SABBA FÖR FOLK!!! GÅ UT OCH KLIRRA LITE GATULAMPOR OM DU VILL BUSA!

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

frankof skrev:

Har man modem när det finns bredband får man skylla sig själv §e

GE FAN I SÅNT!!!

Har lite svårt att förstå hur någon kan bli så ilsken, över att en medmänniska försöker sprida lite glädje i dagens roffarsamhälle? ;)

Medlem sedan maj 2001406 inlägg

hets mot folkgrupp , då får de väl stämma hitler eller den som spelade in filmen ... fast det går nog inte längre ... §e

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

obelix skrev:

frankof skrev:

Har man modem när det finns bredband får man skylla sig själv §e

Nä, då trakaserar man hyresvärd, och isp tills man får mojligheten att få bred band §e

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Re: Re: Småbus

Alpha II skrev:

GE FAN I SÅNT!!!
x( x( x( x( x( x(

Nej, fortsätt! :e
Alpha II, köp musiken istället, bättre kvalitet och så slipper du all "busar"... §e

Medlem sedan maj 20002 993 inlägg

Jag har alltid undrat vad det är för kompletta idioter utan liv som sitter byter namn på filmer och spel och lägger upp dom på kazaa och liknande.... alltid lika kul efter att ha laddat ner en film i 2kb/s i 3 veckor och det visar sig vara något helt annat x( x(

Medlem sedan sep. 20011 086 inlägg

Alpha: den enda sanna glädjen är skadeglädjen

Medlem sedan juli 2002268 inlägg

En som jag känner (inga namn), hatade en person och busringde med en massa fula ord hela tiden, spelade in egna 'hatlåtar' om den personen och sedan lade ut dom på fildelningsprogram som britney och Westlife titlar...

Han blev polinanmäld och fick böter....:P

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Jag säger bara BÖGIGT!

Medlem sedan mars 20015 287 inlägg

Idiotiskt!

Ok om man gör det mot polare o så, men annars så... :x

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)