Brukar som de flesta ladda ned musik med hjälp av diverse fildelningsprogram.
Ibland brukar jag skoja med folk och döpa om en del mp3-filer, så att titeln på filen får ett annat namn än innehållet. Laddade nyss hem "lövsångare". "Lövsångaren" inleds med att ett litet barn säger "Nu lövsångaren", följt av någon minuts fågelkvitter. Bytte namn på denna mp3-fil till "Roxette - It must have been love.mp3". Så när folk runt om i världen laddar ned Roxette-låten från mig, så får de istället en stunds avkoppling i form av fågelkvitter.
Tänk nån arbetslös i washington eller någon sliten statstjänsteman i moskva som laddar ned filen ihop om att få höra lite komersiell smörja, och så hör de istället lite fågelkvitter :)
Är inte detta allt en god gärning? Kan riktigt se glädjen i deras ögan, hur fågelkvittret smälter deras hjärtan och hur de fylls med glädje, och hur denna glädje sedan sprids till deras grannar och bekanta. Tänk om alla gjorde som jag, då skulle världen bli allt bra mycket bättre at leva i?
Känns faktiskt som jag gjort en välgärning så här sista dagen på arbetsveckan ;)
Är inte detta allt en god gärning? Kan riktigt se glädjen i deras ögan, hur fågelkvittret smälter deras hjärtan och hur de fylls med glädje, och hur denna glädje sedan sprids till deras grannar och bekanta. Tänk om alla gjorde som jag, då skulle världen bli allt bra mycket bättre at leva i?
Stackaren som sitter med modem och har väntat 20min på låten är nog inte riktigt överäns med dig om den goda gärningen :e
Laddade ner en stor fil på ca 500 MB en gång, och när jag öppnade den, så var det ngt helt annat än vad som stod som titel.
Det var en svartvit kampanjfilm med Hitler som kampanjtalade på en idrottsarena för tiotusentals människor och de gjorde Hitler hälsningar o så. Alla var väldigt "uppjagade".
Det var läskigt. Tittade bara här o där, sen åkte den i papperskorgen.
"Det var en svartvit kampanjfilm med Hitler som kampanjtalade på en idrottsarena för tiotusentals människor och de gjorde Hitler hälsningar o så. Alla var väldigt "uppjagade". "
- Alla har sitt lilla vis att sprida glädje ... :OO
Stackaren som sitter med modem och har väntat 20min på låten är nog inte riktigt överäns med dig om den goda gärningen :e
:bire
sådant här borde skivbolagen betala en för att göra :)
Jag har hört rykten om att skivbolagen själva använder den metoden för att sätta käppar i hjulen för de som laddar ner. Vem vet? Det kanske är diverse tal av Hitler som de sprider? Undrar om man kan stämma skivbolagen för att sprida hets mot folkgrupp i så fall?
Brukar som de flesta ladda ned musik med hjälp av diverse fildelningsprogram.
Ibland brukar jag skoja med folk och döpa om en del mp3-filer, så att titeln på filen får ett annat namn än innehållet. Laddade nyss hem "lövsångare". "Lövsångaren" inleds med att ett litet barn säger "Nu lövsångaren", följt av någon minuts fågelkvitter. Bytte namn på denna mp3-fil till "Roxette - It must have been love.mp3". Så när folk runt om i världen laddar ned Roxette-låten från mig, så får de istället en stunds avkoppling i form av fågelkvitter.
Tänk nån arbetslös i washington eller någon sliten statstjänsteman i moskva som laddar ned filen ihop om att få höra lite komersiell smörja, och så hör de istället lite fågelkvitter :)
Känns faktiskt som jag gjort en välgärning så här sista dagen på arbetsveckan ;)
GE FAN I SÅNT!!!
x( x( x( x( x( x(
SLUTA SABBA FÖR FOLK!!! GÅ UT OCH KLIRRA LITE GATULAMPOR OM DU VILL BUSA!
Har man modem när det finns bredband får man skylla sig själv §e
Har man modem när det finns bredband får man skylla sig själv §e
Nä, då trakaserar man hyresvärd, och isp tills man får mojligheten att få bred band §e
Jag har alltid undrat vad det är för kompletta idioter utan liv som sitter byter namn på filmer och spel och lägger upp dom på kazaa och liknande.... alltid lika kul efter att ha laddat ner en film i 2kb/s i 3 veckor och det visar sig vara något helt annat x( x(
En som jag känner (inga namn), hatade en person och busringde med en massa fula ord hela tiden, spelade in egna 'hatlåtar' om den personen och sedan lade ut dom på fildelningsprogram som britney och Westlife titlar...