webForumDet fria alternativet

Snacka om snabb leverans!!

Småprat

5 svar · 307 visningar · startad av Garbo

Medlem sedan apr. 20021 509 inlägg
Frågan#1

Jag skulle tä och bygga dator för några år sedan. Ville först ha info om alla delar i datorn för att veta att jag skaffade bra grejer och att de funkade bra ihop. Jag surfade runt bland olika siter på nätet och kom så småningom till en firma (som jag just nu inte för mitt liv kan komma ihåg namnet på) som hade den mammabräda jag var intresserad av. Jag läste lite om den på deras hemsida och bestämde mej för att jag ville ha detaljerad information om den. På ett formulär på hemsidan kunde jag fylla i vilken vara jag var intresserad av och klicka i en ruta för att få information hemskickad till mej.

Sagt och gjort! Efter ungefär en kvart kom det ett mail till mej som bekräftade min beställning. Jag blev lite brydd för det såg ut som om jag beställt varan och inte endast information om den. Jag mailade tillbaka för att vara säker på att så inte var fallet. Jo visst hade jag beställt varan, svarade de, och mailet var en bekräftelse på min beställning.

Jag skrev tillbaka och sa till dem att jag inte alls beställt själva mammabrädan utan bara information om den. Allt efter anvisningar på deras hemsida. De hävdade dock bestämt att jag minsann hade beställt det och efter drygt tre kvart efter att jag fått första brevet ringde en kille upp mej.

Träigt och tråkigt sa han tydligt åt mej att jag hade beställt varan och inte bara info om den. Jag protesterade och sa att jag var inte intresserad av att köpa den just nu utan ville läsa om den först men fick till svar att den redan lämnat lagret och var på väg till mej per post. En timme efter att jag klickat på knappen för att få info var den redan på väg!

Jag tyckte då att deras hemsida var missvisande men han tyckte att jag var korkad som inte kunde förstå deras hemsida. Problemet var att det stod ingenstans att jag om jag trykte på ok efter att ha klickat i rutan för att få info om varan, skulle beställa den samtidigt. Jag uppfattade det helt och hållet som att det handlade om att jag beställde information.

Killen hävdade bestämt att det var nog vääääldigt få som uppfattade sidan som jag hade gjort men tackade torrt för åsikterna. Och fyllde på att om jag inte ville ha varan kunde jag returnera den till dem.

Någon vecka senare hade de ändrat sidan så att det framkom tydligt om man beställde varan eller bara info om den. Tydligen hade mina åsikter genomslag i alla fall eller så hade de råkat ut för fler kunder som uppfattat samma sak som jag.

Men snacka om snabb leverens! Redan 5 minuter efter att de mottagit beställningen hade de slängt den på posten och en timme efter var den på väg ner. Dagen efter hade jag den hemma. Och eftersom det var den mammabräda jag var mest intresserad av så struntade jag i att skicka tillbaka den. En månad senare hade jag alla datordelar hemma.

:e

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Vilket företag handlar detta om?

Bire skrev:

Vilket företag handlar detta om?

Det är ju det jag inte minns, då det var flera år sedan. Sedan beställde jag alla delar från olika ställen...så, nä, jag minns helt enkelt inte...PC-nånting tror jag... :r

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Kvitton/garantisedel/följesedel. Sprarar du inte sånt? ;)

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

låter som negativ avtalsbildning eller nåt...

Dryden skrev:

Kvitton/garantisedel/följesedel. Sprarar du inte sånt? ;)

Va?? Va ä dä för nåt?? Går det att äta? :e Var inte så duktig på det just där och då, då...kan jag väl erkänna... :r

Datorn fungerade ju ypperligt därefter i flera år så...nu ägs den av mitt x och är en Q3-server! :e

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)