webForumDet fria alternativet

hittade en säck med pengar...

Småprat

5 svar · 433 visningar · startad av eureca

Medlem sedan sep. 20002 921 inlägg
Frågan#1

...håller på med en storstädning av min lya. I en av kartongerna hittade jag mina saker jag knappt sett sen jag kom hem från usa för 3 år sen.. Där hittade jag en stor påse med mynt.. cent i alla möjliga former.. ;) nån som vet om man kan växla in mynten här i sverige?

eller finns det nån som ska till USA och vill ha en säck med pengar med sig dit? :h

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

Jag har för mig att jag kunde växla in mina mynt på Forex efter att banken vägrat. Ska till USA i sommar, vill du spara säcken tills dess? :e

celia skrev:

Jag har för mig att jag kunde växla in mina mynt på Forex efter att banken vägrat. Ska till USA i sommar, vill du spara säcken tills dess? :e

Om du köper lite kool-aid och poptarts till mig så ska jag tänka på saken.. :bire men först kanske jag skulle räkna hur mycket säcken innehåller egentligen.. ;)

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

Man får väl inte smuggla matvaror? Om nu kool-aid och poptarts räknas som "mat" ;) :p Jag åt en poptart hos en kompis, självklart började jag med glasyren. När hennes dotter fick se det sprang hon skrikande ut ur rummet "omg she killed the poptart!!" Amrisar... :p

celia skrev:

Man får väl inte smuggla matvaror? Om nu kool-aid och poptarts räknas som "mat" ;) :p Jag åt en poptart hos en kompis, självklart började jag med glasyren. När hennes dotter fick se det sprang hon skrikande ut ur rummet "omg she killed the poptart!!" Amrisar... :p

:e :e

Jag levde på poptarts i ett par veckor.. varje dag till frukost.. sköljde ner det med kool-aid... man var ju tvungen att testa på den amerikanska matkulturen.. sen blev det en väldigt strikt och hälsosam vegetarisk kost resten av min tid där för att kompensera det hela..;) men det var kul att pröva på den amerikanska livsstilen

Är det inte strängare med att man inte får ta in mat till usa, än till sverige? dom är väl rädda i usa över att man ska ta med sig nån konstig bakterie eller nåt har jag för mig.. :)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

/me köpte poptarts i Gamla Stan i Sthlm i julas. :)

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)