webForumDet fria alternativet

Det här kan verka som politik, men det är mest bara en ironisk grej :)

Småprat

25 svar · 728 visningar · startad av Jymdis

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg
Frågan#1

Bushadministrationen informerade på tisdagen senaten om planerna för Irak efter kriget och lade fram ett program i tre delar. Första punkten är att ta kontroll över oljan.

Jaja, det är ju inte som om dom hymlar om det direkt.

Medlem sedan apr. 20021 509 inlägg

Oj, oj..nog var det oljan de var ute efter hela tiden... :OO

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Eftersom ett ev krig kan ge bensinpriser på upp emot 30:-/litern här i Sverige så förstår jag Usa till 100%
Har svårt att tänka mig att de vill att kriget ska lamslå halva jordens oljeförbrukande länder.

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Bire skrev:

Eftersom ett ev krig kan ge bensinpriser på upp emot 30:-/litern här i Sverige så förstår jag Usa till 100%
Har svårt att tänka mig att de vill att kriget ska lamslå halva jordens oljeförbrukande länder.

Det här är ju en vild chansning, men de kan ju GE FAN I ATT ANGRIPA IRAK!

Ja, dom kan nog ge fan i att angripa Irak.. Frågan är om de ger fan i det & varför? ;)

Bire skrev:

Ja, dom kan nog ge fan i att angripa Irak.. Frågan är om de ger fan i det & varför? ;)

Jo, precis det är ju verkligen pacifism som måste rättfärdigas, inte ett oprovocerat anfallskrig. :OO

Ja, det är givetvis bättre att Irak bygger lite kärnvapen 6 vägrar FN´s vapeninspektörer tillträde.. .e

Bire skrev:

Ja, det är givetvis bättre att Irak bygger lite kärnvapen 6 vägrar FN´s vapeninspektörer tillträde.. .e

Det har inte hittats några som helst bevis på att Irak skulle ha tillgång till kärnvapen, eller ens har kapaciteten, så dina små "funderingar" är ju onekligen lite verklighetsfrämmande.

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Det får anses ok enligt mig om man som enad FN-styrka går in i landet för att se till att det inte finns några bilologiska- samt kärnvapen. Men att gå in som USA med målet att avsätta Sadamm (för att få kontroll över oljan) är ju inte direkt förenligt med FNs stadgar enligt mig. Sen kan man ju disskutera rätten att USA och väst ska få ha biologiska- samt kärnvapen men inte några andra, för de andra är ju galna. Men det är politik så det skippar vi. ;)

Jepps, ingen politik i min "det här var ironiskt" tråd..
fasen vad jag saknar politikerforumet nu..

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

För att bevara tråden på en café-tramsig nivå; är det någon som tror att USA kommer anfalla Irak, eller kommer Bush jr förväxla landet med Iran, och därmed starta krig mot fel land? ;)

UlfT skrev:

För att bevara tråden på en café-tramsig nivå; är det någon som tror att USA kommer anfalla Irak, eller kommer Bush jr förväxla landet med Iran, och därmed starta krig mot fel land? ;)

"What the hell Colin.. THIS ISN'T INDIA!"

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

USA har ju redan bestämt sig att anfalla Irak.

Nästa fråga: Nej det kommer inte att göra något ur USA:s synpunkt, okej relationen med FN blir lite sämre, men det spelar ju tydligen ingen roll. ;)

USA har skitit i att paya FN ett antal miljarder nu i 10-tal år så det bevisar hur stor respekt dom har för FN..

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

Vill bara inflika att casca har rätt. som vanligt.. ;)

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

kasska skrev:

Det har inte hittats några som helst bevis på att Irak skulle ha tillgång till kärnvapen, eller ens har kapaciteten, så dina små "funderingar" är ju onekligen lite verklighetsfrämmande.

Ja, jisses.

Tror ni verkligen att det är så jävla svårt att smuggla undan ett gäng kärnvapen till nån bunker någonstans i öknen? Det där är en jävligt optimistisk inställning, ifall man tror att de inte har det.

Krig blir det i vilket fall.

Medlem sedan jan. 20011 213 inlägg

Jymdis skrev:

USA har skitit i att paya FN ett antal miljarder nu i 10-tal år så det bevisar hur stor respekt dom har för FN..

USA har faktiskt betalat in en massa pengar på sistonde, efter att FN hotade med att de skulle missta sitt veto om de inte betalade...

Tror det var Clinton som pröjsade innan hans slutade som president...

//G8

OveRRidE skrev:

kasska skrev:

Ja, jisses.

Tror ni verkligen att det är så jävla svårt att smuggla undan ett gäng kärnvapen till nån bunker någonstans i öknen? Det där är en jävligt optimistisk inställning, ifall man tror att de inte har det.

Krig blir det i vilket fall.

Ja, och kärnvapen är ju nästan lika lätta att tillverka som tändstickor. För fan, asfaltera en ny region, skit i bevisen!

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

För fan, asfaltera en ny region, skit i bevisen!

Ja, varför inte, casca?

Medlem sedan sep. 20011 086 inlägg

OveRRidE skrev:

För fan, asfaltera en ny region, skit i bevisen!

Ja, varför inte, casca?

Då kan de väl börja med din trädgård.. du kan ju ha grävt ner några kärnvapen där....

:-)

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)