Bushadministrationen informerade på tisdagen senaten om planerna för Irak efter kriget och lade fram ett program i tre delar. Första punkten är att ta kontroll över oljan.
Jaja, det är ju inte som om dom hymlar om det direkt.
Eftersom ett ev krig kan ge bensinpriser på upp emot 30:-/litern här i Sverige så förstår jag Usa till 100%
Har svårt att tänka mig att de vill att kriget ska lamslå halva jordens oljeförbrukande länder.
Eftersom ett ev krig kan ge bensinpriser på upp emot 30:-/litern här i Sverige så förstår jag Usa till 100%
Har svårt att tänka mig att de vill att kriget ska lamslå halva jordens oljeförbrukande länder.
Det här är ju en vild chansning, men de kan ju GE FAN I ATT ANGRIPA IRAK!
Ja, det är givetvis bättre att Irak bygger lite kärnvapen 6 vägrar FN´s vapeninspektörer tillträde.. .e
Det har inte hittats några som helst bevis på att Irak skulle ha tillgång till kärnvapen, eller ens har kapaciteten, så dina små "funderingar" är ju onekligen lite verklighetsfrämmande.
Det får anses ok enligt mig om man som enad FN-styrka går in i landet för att se till att det inte finns några bilologiska- samt kärnvapen. Men att gå in som USA med målet att avsätta Sadamm (för att få kontroll över oljan) är ju inte direkt förenligt med FNs stadgar enligt mig. Sen kan man ju disskutera rätten att USA och väst ska få ha biologiska- samt kärnvapen men inte några andra, för de andra är ju galna. Men det är politik så det skippar vi. ;)
För att bevara tråden på en café-tramsig nivå; är det någon som tror att USA kommer anfalla Irak, eller kommer Bush jr förväxla landet med Iran, och därmed starta krig mot fel land? ;)
För att bevara tråden på en café-tramsig nivå; är det någon som tror att USA kommer anfalla Irak, eller kommer Bush jr förväxla landet med Iran, och därmed starta krig mot fel land? ;)
Det har inte hittats några som helst bevis på att Irak skulle ha tillgång till kärnvapen, eller ens har kapaciteten, så dina små "funderingar" är ju onekligen lite verklighetsfrämmande.
Ja, jisses.
Tror ni verkligen att det är så jävla svårt att smuggla undan ett gäng kärnvapen till nån bunker någonstans i öknen? Det där är en jävligt optimistisk inställning, ifall man tror att de inte har det.
Ja, jisses.
Tror ni verkligen att det är så jävla svårt att smuggla undan ett gäng kärnvapen till nån bunker någonstans i öknen? Det där är en jävligt optimistisk inställning, ifall man tror att de inte har det.
Krig blir det i vilket fall.
Ja, och kärnvapen är ju nästan lika lätta att tillverka som tändstickor. För fan, asfaltera en ny region, skit i bevisen!