webForumDet fria alternativet

Nu blåser vi snuten!

Småprat

63 svar · 1 293 visningar · startad av MAGGE · sida 3 av 4

Frågan, av MAGGE

<http://firestorm.ibk.se/laser/> Sprid sprid sprid! Till alla du känner! :e

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan aug. 2000696 inlägg

Är det så svårt att räkna ut? Jag kör för fort! :e
Jag är inte den som blåser på allt vad det går men 60 på en 50 väg och 85 på en 70 väg och 110 på 90 vägar är vanligt förekommande för mig.
Men gud vad dum jag är! Jag borde ju inte ha körkort, inte ens för trampbil! Oj oj oj! ;)

Sen kan jag lägga till för er som är intresserade av tjänsten att den fungerar otroligt bra! :e
De hade en kontroll precis där jag bor och polisen han inte en få upp laserpickan innan jag visste om att de stod där.
Oj oj oj vad lugnt och fint vi alla körde där på 50 vägen där folk vanligtvis ligger i 70-90 JÄMT! Det var väl bra? ;)

Medlem sedan feb. 20003 257 inlägg

MAGGE skrev:

Är det så svårt att räkna ut? Jag kör för fort! :e
Jag är inte den som blåser på allt vad det går men 60 på en 50 väg...

Hade gärna kommenterat det, men det hade fallit direkt under §4, så det låter jag bli...
Däremot hoppas jag innerligt att du tar ut dig själv innan du tar ut någon oskyldig.

Den som säger att de aldrig har kört för fort har aldrig kört en bil.

Däremot hoppas jag innerligt att du tar ut dig själv innan du tar ut någon oskyldig.

Vi får väl hoppas det! :e För hur ska det gå med sådana gangstar som mig, Brödraskapet, Original gangsters m.fl. :e

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

MAGGE skrev:

Men gud vad dum jag är! Jag borde ju inte ha körkort, inte ens för trampbil!

Andra meningen är nog det klokaste som du har skrivit hittills i den här tråden.

Ni är ju bara för gulliga i det här forumet! Vad är det för folk? Har aldrig brutit mot någon lag, pysslat med civil olydnad eller liknande? Lever ni precis likandant dygnet runt som ni gör i trafiken? Uppför er till punkt och pricka jämt?
Beundransvärt! (Och enligt mig omöjligt)
Jag ska vinka till er när jag kör om er! ;)
Wrooooooom!

Och ni i Stockholm akta er i trafiken:
13/02/03 12:22 Laser väg 222 mot city innan Orminge. :e

Har aldrig brutit mot någon lag
Ett par

pysslat med civil olydnad
Beror på hur pliktverket ser på det hela...

Fortkörning på 70, 90 och 110 vägar blir det väl då och då, men 30 och 50 vägar är för fan heliga!

Joakim din gangster! :e

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Men för satan...

En sak är att kanske inte ligga exakt i 50 på en 50-väg, en helt annan är att skryta om att man kör för fort och undgå snuten!

Jävla snorungar! :x

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Det borde bli nolltolerans när det gäller fortkörning, max 5 - 10 km/h över, sedan ett stort saftigt bötessystem som bygger på en procentsats av årsinkomsten, som sedan dubblas för varje 10 km/h upp till 30 km/h för fort. Då skall körkortet dras in i minst 10 år eller för gott.

Det borde även bli lättare för polisen att ta bilar i beslag på platsen när det gäller dom värsta busförarna...

Medlem sedan maj 2001406 inlägg

men det är lätt att missa en skylt nångång ... vissa ställen gäller ju dessutom 30 vissa tider, som man brukar köra sen när man är ledig från jobbet en dag och är ute och kör är det helt plötsligt 30 på 50-vägen ... ojdå jag ska få extrema böter baserade på min inkomst kanske riskera att bli av med körkortet i 10 år? Jo det låter ju rimligt ...

Nej, jag tror mer på ett system där polisen gör ett bedömande om ett körsätt är vårdslöst eller inte och hastighetsskyltarna är vägledande, står det 70 på skylten och man ser några barn leka vid sidan av vägen borde man kunna bli straffad om man inte saktar ner, däremot inte om man ligger på 130 på en nittioväg som är rak, torr och lätt trafikerad ... alla trafikbrott borde rubriceras som vårdslöshet i trafik för det är ju just vårdslösheten och situationen och inte den fysikaliska storheten fart som betyder något ..

Medlem sedan jan. 20013 406 inlägg

JoakimE skrev:

Fortkörning på 70, 90 och 110 vägar blir det väl då och då, men 30 och 50 vägar är för fan heliga!

30 vägar kan jag hålla med om är heliga. Men hur många sitte igentligen och kör 50 på 50-vägar. Inte äns bussarna håller ju 50

Visst finns det en del som håller 50 och även jag ibland. Men vanligast tycker jagnog hastigheten är 60

50 är en hastighet som används inom tätbebyggt område. Med andra ord betyder det att det förmodligen rör sig fler människor runtomkring vägarna, vägarna är smalare och det är mer trafik. Det finns med andra ord all anledning till att vara extra försiktig på 50-väg.
Jag menar, om du skulle köra på någon gångtrafikant så lär ju bortförklaringar a la "bussarna kör ju inte heller i 50!" hålla.

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Titan skrev:

men det är lätt att missa en skylt nångång ... vissa ställen gäller ju dessutom 30 vissa tider, som man brukar köra sen när man är ledig från jobbet en dag och är ute och kör är det helt plötsligt 30 på 50-vägen ... ojdå jag ska få extrema böter baserade på min inkomst kanske riskera att bli av med körkortet i 10 år? Jo det låter ju rimligt ...

Jag tycker det i alla fall. Det är en sak om man missar en skylt som är dold eller sitter dåligt till, då å andra sidan får man inga böter eller straff.
Men om man är så ouppmärsam att man missar skyltar, bör man kanske ompröva sitt beslut om att ha ett körkort...

Titan skrev:

Nej, jag tror mer på ett system där polisen gör ett bedömande om ett körsätt är vårdslöst eller inte och hastighetsskyltarna är vägledande, står det 70 på skylten och man ser några barn leka vid sidan av vägen borde man kunna bli straffad om man inte saktar ner, däremot inte om man ligger på 130 på en nittioväg som är rak, torr och lätt trafikerad ... alla trafikbrott borde rubriceras som vårdslöshet i trafik för det är ju just vårdslösheten och situationen och inte den fysikaliska storheten fart som betyder något ..

Nackdelen med bedömninssystemet är att det inte blir konsekvent. Olika poliser olika tolkningar av situationen.
Hastighetsgränsen finns av en orsak...

Medlem sedan jan. 20013 406 inlägg

Dryden skrev:

50 är en hastighet som används inom tätbebyggt område. Med andra ord betyder det att det förmodligen rör sig fler människor runtomkring vägarna, vägarna är smalare och det är mer trafik. Det finns med andra ord all anledning till att vara extra försiktig på 50-väg.
Jag menar, om du skulle köra på någon gångtrafikant så lär ju bortförklaringar a la "bussarna kör ju inte heller i 50!" hålla.

Det finns rätt så många 50 vägar där det inte är specielt mycket folk.

Addeladde skrev:

Det finns rätt så många 50 vägar där det inte är specielt mycket folk.

Då finns det säkerligen någon annan anledning till att de satt 50 och jag tycker fortfarande att man skall respektera 50-gränsen stenhårt.

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Ibland är det faktiskt så att de inte finns någon anledning, annat än att det verkar som ingen brytt sig att skylta om. I min hemstad finns det t ex en lång och rak 50-väg som går över ett gärde. Inga gång- eller cykeltrafikanter, inga hus eller nånting som skulle kunna motivera en 50 km/h-gräns. Sådana skyltningar bidrar endast till att urholka hastighetsbegränsningarnas trovärdighet.

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

MAGGE: Jag kan villigt erkänna trafiksynder, moraliska synder & andra synder.. Men varför skryta om det som du gör?

Jag har flera gånger åkt så fort min MC går på vägar som är mer eller mindre gjorda för extrema hastigheter, men sällan åkt för fort inom tätbebyggt område & de få gånger det händer är det inte meningen & definitivt inget att skryta om.

Visst.. Livet börjar förvisso i 250, men kan lika gärna sluta i 90 eller 50, både för trafikanten & den lilla barnfamiljen vars barn rusar ut på övergångstället... Viktigt att ha det med i beräkningen om man ska trotsa lag & ordning samt naturlagar som man inte rår på.

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Det är kul att bränna 110 på en 50-väg, ända tills den dagen man kör på någon...

muskot skrev:

Ibland är det faktiskt så att de inte finns någon anledning, annat än att det verkar som ingen brytt sig att skylta om. I min hemstad finns det t ex en lång och rak 50-väg som går över ett gärde. Inga gång- eller cykeltrafikanter, inga hus eller nånting som skulle kunna motivera en 50 km/h-gräns. Sådana skyltningar bidrar endast till att urholka hastighetsbegränsningarnas trovärdighet.

Djur möjligen?
Både rådjur och älgar har en otrevlig tendens att traska ut på vägar i tid och otid. Och bara så du vet, så är det lagom otrevligt att se två älgarschlen swisha förbi ett par dec brevid bilen körandes i 90km/h :x :l

MAGGE: Jag kan villigt erkänna trafiksynder, moraliska synder & andra synder.. Men varför skryta om det som du gör?

Det var väl inte meningen att det skulle bli skryt av det...
Det började med ett tips till de som är intresserade av att bli varnade. Ni som tycker det var bra, använd tjänsten.
Ni andra som lipar över att det finns sådana här hemskheter, sitt hemma och gör det eller bli polis eller nåt! :p
Jag kör inte som en tok, men 10-15-20km/h på 50-70-90 vägar är mer regel än undantag för mig. That´s it!

15/02/03 17:34 LASER VID LÄNNA AUFART NORRUT (skickat till Stockholm)
15/02/03 16:28 Laser Nynäsvägen vid länna båda riktningarna (skickat till Stockholm)
15/02/03 16:25 Laser Nynäsvägen vid länna båda riktningarna (skickat till Stockholm)
15/02/03 16:23 LASER NYNÄSVÄGEN AUFART LÄNNA (skickat till Stockholm)
15/02/03 16:19 LASER E4N HALLUNDA (skickat till Stockholm)

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)