JjwradheMedlem sedan juni 2002711 inlägg japp på fredag blir det jobbigt. fast vi får ha chips godis och läsk när vi gör proven :birp
någon annan som får det oxå??? blev förvånad själv när dem föreslog att vi skulle ta med oss något . :p
hehe annars brukar dem va så snabba med papperskorgen om man ha något godis....men men =) lycka till alla!!! inklusive mig! =)
##L#Medlem sedan juli 20021 363 inlägg
Hur lång tid har man på sig när man skriver svenska B uppsatsen?
Är inte det uppemot en hel skoldag eller något liknande?
Om du menar gymnasiets svenska B satt man från 8:00-13:00 om jag inte minns fel..
Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg
trexter skrev:
m_soderlund skrev:
Bobben skrev:
Har en fråga bara: var frågan om hur ofta ungdomar/barn i klasserna 5-9 idrottar en kuggfråga eller felskrivning? :|
Har någon frågat det? Och vad tusan är egentligen en kuggfråga? Exempel..?
Hmm...
Ja, det frågades i provet tror jag. :q
Vet du inte vad en kuggfråga är? :q
En kuggfråga är en fråga med en fälla i, det är lätt att svara fel.
- Om vi säger att en dinosaurie skulle födas nu, ungefär när skulle den dö, vilket år?
- 2060
- Fel. Dinosaurierna har varit utdöda i flera miljoner år. Alltså föds det inga nya.
typ.
;)
Det där är väl ingen kuggfråga egentligen? Frågan kan tolkas som ett hypotetiskt antagande: Om en dinosaurie, rent hypotetiskt, skulle födas nu, hur länge skulle den leva?
En bättre kuggfråga är t ex
Om en tupp går från Sverige och lägger ett ägg i Norge, vilken nationalitet har kycklingen? Tuppar lägger inte ägg och kan inte ens hypotetiskt göra det.
WwmasterMedlem sedan dec. 2001349 inlägg Mmm...Jag gjorde också Del A i svenksa idag. Jag tycker att det var relativt lätt iaf. Men det blev lite problematiskt när jag upptäckte att jag hade hela sista sidan kvar när 5 minuter återstod. ;) Men det ordnade sig. Jasså 5-9 var en felskrivning? Jaja...men jag antar att svaret var 2-3ggr/vecka eller hur?
Men sedan gällande sista sidan så var det ju bara att smöra ihop någon fin lite luddig text så blir det nog bra :e
AAlpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg GAAAAH!!! I morgon blir det kämpigt!!! På 3 timmar ska man skriva en uppsats som iaf ska vara någorlunda bra!!! Kommer förmodligen sitta där helt tom på ideér...
Jag tror alla får ta med sig godis o sånt.... Fast vi får inte ta med chips och annat som prasslar
*har köpt en coal och en marabou choklad kaka*
:D
WwmasterMedlem sedan dec. 2001349 inlägg hehe...okej! mm det blir drygt imorrn
PPeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg 3 timmar, vad är väl det när en tenta är 5 timmar? :e
WwmasterMedlem sedan dec. 2001349 inlägg vet inte riktigt...men det vette fasen vad man ska skriva....uppsats eller artikel eller något....någon som har något förslag eller idéer att dela med sig?
Alpha II skrev:
GAAAAH!!! I morgon blir det kämpigt!!! På 3 timmar ska man skriva en uppsats som iaf ska vara någorlunda bra!!! Kommer förmodligen sitta där helt tom på ideér...
Jag tror alla får ta med sig godis o sånt.... Fast vi får inte ta med chips och annat som prasslar
*har köpt en coal och en marabou choklad kaka*
:D
Det är lätt. Själv skrev jag en uppsats på sidådär 15 sidor och hann med att renskriva den. Så det går säkert bra för dig med.
DDuvaMedlem sedan maj 20021 141 inlägg
Johnny Rönnberg skrev:
Det är lätt. Själv skrev jag en uppsats på sidådär 15 sidor och hann med att renskriva den. Så det går säkert bra för dig med.
:o :o :o
Får man fråga vad du fick för betyg?
Jag kommer förmodligen inte komma på nåt förrän det gått en timme, och sedan skriva en till två A4...
PPeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Det är nog inte antalet sidor som är betygsgrundande ;)
Duva skrev:
Johnny Rönnberg skrev:
:o :o :o
Får man fråga vad du fick för betyg?
Jag kommer förmodligen inte komma på nåt förrän det gått en timme, och sedan skriva en till två A4...
Om jag inte mins helt fel fick jag VG, men jag är inte säker. Minnet sviker en när man börjar bli gammal :e
PeW skrev:
Det är nog inte antalet sidor som är betygsgrundande ;)
Så rätt så. Det är innehållet som är viktigt :birp.
WwmasterMedlem sedan dec. 2001349 inlägg Precis...Jo det gick bra tycker jag iaf...gott om tid och så...fick ihop ca 7 sidor...nu är det bara att vänta och se... :birp
Tjabba alla nior :) Gjorde oxå Delprov 2 i svenska, visst var det lätta ämnen? Mycket lättare när man får skriva från sin egna upplevelser. Jag fick ihop 5 sidor. wemaster: 7 sidor, helvete :) Jag blir mobbad för att jag fick ihop 5!
WwmasterMedlem sedan dec. 2001349 inlägg heheeh...fast det var många i min klass som skrev mer än mig...uppåt 12 sidor....men men kvalitét inte kvantitet :)
Fråga 13 kommer att utgå står det på Skolverkets hemsida.
WwmasterMedlem sedan dec. 2001349 inlägg vilken var det? den där 5-9 tjafset?
Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg
wmaster skrev:
vilken var det? den där 5-9 tjafset?
Var det svenskaprov ni hade? :OO ;)
CcascaMedlem sedan feb. 20005 891 inlägg Det är som sagt inte antal sidor som är betygsgrundande, själv minns jag att jag skrev strax under 2 sidor (minimum) och fick ändå ett MVG.