Det framgår av ett förslag till nya föreskrifter om fordon som Vägverket haft ute på remiss.
Kommer aldrig att gå igenom tror jag.
27 svar · 889 visningar · startad av Pellefant
"Den 1 maj blir det stopp för import av bilar för privat bruk från länder utanför EU. Det framgår av ett förslag till nya föreskrifter om fordon som Vägverket haft ute på remiss."
Synd :( , tycker det är kul att se lite ovanliga USA bilar i trafilken ibland.
Gäller det även de som tar med bil som flyttgods, då de ägt bilen ett par år?
Någon som vet mer om detta?
Det framgår av ett förslag till nya föreskrifter om fordon som Vägverket haft ute på remiss.
Kommer aldrig att gå igenom tror jag.
Nu var det väl ändå en överdrift eller är det bara jag som missförstår ursprungsinlägget i den här tråden!?
Det är stopp för privatimport det gäller - d.v.s. en enskild person får inte importera jänkare men det är helt ok för generalagenter. Eller... :q
Rikard skrev:
Det är stopp för privatimport det gäller - d.v.s. en enskild person får inte importera jänkare men det är helt ok för generalagenter. Eller... :q
Så tolkar jag det, ja & allt annat vore ju helt vansinnigt korkat, för att inte säga generaldumbotat korkat & dessutom dumt.
Bire skrev:
Rikard skrev:
Så tolkar jag det, ja & allt annat vore ju helt vansinnigt korkat, för att inte säga generaldumbotat korkat & dessutom dumt.
Men det är väl också dumt?
Gäller det även de som tar med bil som flyttgods, då de ägt bilen ett par år?
Jepp. Om du klickar på bilden på sidan du länkade till så får du mer information om förslaget... ;)
Bilar tillverkade tidigare än 1970 omfattas inte...
Om det är bra eller inte tycker jag att det är enormt svårt att avgöra med tanke på att jag inte riktigt vet vad som ligger till grund för förslaget.
Förslag brukar inte komma fram för att man vill sätta en organisation i arbete - om än dagspressen ofta vill framhålla att så skulle vara fallet. ;)
Ja, det är ju jäkligt smart i miljöhänseende att vägra import av Californienbilar med tanke på att de är betydligt miljövänligare än de EU-anpassade ;)
Men men, det blir nog inget av det där ändå så why worry? :e
Vägverket vill nog komma åt fusket som en del importföretag ägnar sig åt. Det är lite för många bilar som kommer in med "flyttgods".
INGA MER FORD MUSTANG FASTBACK -69? NEEEEJ!
Rikard skrev:
*phu* Jag blev lite orolig där ett tag.. ;)
Dem helt klart finaste/roligaste jänkarbilarna är ju dem mellan 65-69. Efter det, tror det var typ 71, kom ju oljekrisen
och biltillverkarna tvingades minska motorvolymerna på dem bensinslukande monstermotorerna, tyvärr.
..men nu får väl ändå hoppas att dem inte gör något så korkat som att låta detta gå igenom. :)
Rikard skrev:
Och så läser vi en gång till: :p
F'låt, såg inte, ska erkänna att jag inte orkade läsa :e :P men då vet jag, som Palle sa: *phu* vilken tur, det är ju de finaste bilarna!
Egentligen gör det inget om det blir importförbud på 1970 - 1990 års jänkare.. ingen kan väl påstå att det finns intressanta bilar dom åren hoppas jag? ;)
jo då ..... 70 - 73 Camaro ..... finns med med 454:or ... så det e roooooliga bilar det ;)
cya,
PatrikB
Hm...hur kan EU få för sig nåt så dumt??? :(
PatrikB skrev:
jo då ..... 70 - 73 Camaro ..... finns med med 454:or ... så det e roooooliga bilar det ;)
Grisfulare jänkare får man ju leta efter.. Camaros snyggaste modell är ju 1967! :)
Pellefant skrev:
Hm...hur kan EU få för sig nåt så dumt??? :(
Det kanske inte är så dumt?
Jag hävdar fortfarande att vi vet extremt lite om vad som ligger till grund för förslaget. Kom igen nu, rota rätt på lite mer information om vad förslaget innebär, varför det har tillkommit och vilka konsekvenser det kommer att få innan ni dömer ut det helt. ;)
Bire är snyggast i årsmodell -71. :e
Rikard skrev:
Bire är snyggast i årsmodell -71. :e
Sant, men nu pratar vi bilar här Rikard, inte sexobjekt..