Det låter som att det kommer från Iberica-regionen.
Finns det nån sida på nätet där man kan hitta ett efternamns urspung? Alltså se från vilket land det kommer.
Det efternamn jag söker är Larancuent.
Nån kanske vet vart det efternamnet kommer ifrån.
17 svar · 953 visningar · startad av M@rcu$
Finns det nån sida på nätet där man kan hitta ett efternamns urspung? Alltså se från vilket land det kommer.
Det efternamn jag söker är Larancuent.
Nån kanske vet vart det efternamnet kommer ifrån.
Rikard skrev:
Okej! :) Vart ligger Iberica då? :e
Rikard skrev:
Får jag bara fråga hur man kan veta en sån sak?
Iberica avser väl (ungefär) det geografiska området vi kallar för västeuropa?
Personligen skulle jag tippa på latinamerika.
Addeladde skrev:
Rikard skrev:
Får jag bara fråga hur man kan veta en sån sak?
Kanske av en ren almännbildning eller en total fet-chansning, tro?!
Nu har inte jag just den där allmänbilningen i generna men jag föredrar en chansning, på att det efterfrågade efternamnet, är från Frankrikes slätter.
:OO Hmm...
//Cheezes
Jag skulle också gissa på Frankrike, möjligtvis Italien.
Nån som vet säkert eller kan hitta nån bra sida?
Frankrike, Spanien och Italien får väl anses tillhöra Iberica, eller hur? ;)
Spanskt/syd- eller latinamerkianskt namn. Det hör man ju på det.
Gör en sökning på tex Google, ger övervägande svar till spansktalande länder, lutar åt sydamerika.
solbulle skrev:
Gör en sökning på tex Google, ger övervägande svar till spansktalande länder, lutar åt sydamerika.
Gjorde själv en sökning på ett antal sökmotorer och hamnade - till slut - på ett namn, Alberto Larancuent, som var adresserad till den karibiska övärlden: Dominikanska Republiken :h en spansktalande befolkning!
Si så därja...
MVH
/Cheezes - en pinacolada, tack...drömmer vidare... :birp
Okej, tack så mycket Cheezes! Är det någon här som har en uppfattning om hur folket i Dominikanska Republiken är som folk? hederliga? kristna? snåla? hur är den allmänna uppfattningen?
tack på förhand!
M@rcu$ skrev:
Okej, tack så mycket Cheezes!
Värsågodä, M@rcu$!
Är det någon här som har en uppfattning om hur folket i Dominikanska Republiken är som folk? hederliga? kristna? snåla? hur är den allmänna uppfattningen?
Om detta folkslag, döper sin hund till Saddam Hussein, så talar dem troligtvis sin historia för sig själv, eller hur?!! §e
Mer om detta, via denna länk:
http://www.aftonbladet.se/resor/9808/26/dominika.html
MVH
/Cheezes - sitt, Saddam, sitt...!! §jr
Är det någon här som har en uppfattning om hur folket i Dominikanska Republiken är som folk? hederliga? kristna? snåla? hur är den allmänna uppfattningen?
Dom är ohederliga, scientologer, generösa och idkar sodomi så fort dom får chansen. Jag har även hört att dom äter gräs för att det är så kul samt att dom tillverkar oljepråmar av uttjänta tändstickor.
Under 1600-talet blev den dominikanska befolkningen kända för sin enorma konsumption av sydfranska stearinljus samt havsvatten med rosa karamellfärg.
Medeldominikanen förbrukar över åtta ton toalettpapper varje månad, vilket gör Dominikanska republiken till världens största toalettpappersförbrukare, något som bl.a svenska Edet tagit fasta på och etablerat ett stort toapappersvaruhus i centrala Tjopilopp, som huvudstaden på ön heter.
Över lag så anses dominikanen vara en sävlig morotsätande pacifist, utan självförverklande mål. Den största fritidssysselsättningen i landet är att samla på navelludd och spela schack med lemurer.
En gång vann en dominikan Nobelpriset i etnologi, men priset förklarades kort därefter ogiltigt då det stred mot Alfred Nobels vilja, sedan dess har kortet spader knekt i dominikanska kortlekar varit förbjudet enligt den dominikanska brottsbalken.
Dominikanska republikens främsta exportvara är berusade hundar, som främst exporteras till Norge, samt våta handdukar av billig frottémodell. Dessa säljs främst i närområdet.
Det var ungefär allt jag vet om Dominikanska republiken. Hoppas allt blev rätt och att jag inte generaliserat.
sgtpepper skrev:
Det var ungefär allt jag vet om Dominikanska republiken. Hoppas allt blev rätt och att jag inte generaliserat.
Snacka om att hålla sig inom realistiska gränser
:e
//Cheezes - ändrar snabbt sitt resmål, till Happaranda istället...
Tror du har fel angående schackspelandet sgtpepper, lemurer finns väl bara på Madagaskar?
Mr. N. skrev:
Tror du har fel angående schackspelandet sgtpepper, lemurer finns väl bara på Madagaskar?
Självklart Mr. N, som vanligt så satte du cirkelsågen mitt på plywoodskivan.
Det skall självklart vara murenor. Jag blandade ihop bokstäverna lite.
Ibland spelar dom boule med giraffer också, dessa importeras från Afrika av välvilliga pingstmissionärer. Fast det är en hemlis.