webForumDet fria alternativet

Tatuering?

Småprat

16 svar · 569 visningar · startad av Kitti

Medlem sedan apr. 20021 899 inlägg
Frågan#1

Ska väl börja med att erkänna att jag funderar på att tatuera mig... men då har jag ju några frågor givetvis, som jag hoppas kunna få svar på:

1. Hur känns det då man sitter där och nålen "trycks in"? :)

2. Ni som har tatueringar, har ni ångrat er nån gång efteråt? Om ja, vad har ni gjort - levt med det? Tagit bort med laser?

3. Om man inte é riktigt 100 % säker, men vill ändå testa på det.. Är det nåt att rekommendera då att göra nåt litet för att sedan "bygga på"??

4. Tatuering eller piercing??? :) :OO

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

1. Det känndes inte lika mycket som jag trodde att det skulle göra första gången.

2. Har inte ångrat mig.

3. Egentligen skulle jag säga att du borde vänta tills du är 100% säker men om du ändå vill göra en så se till att det blir på ett ställe där du lätt kan dölja den under något klädesplagg.

4. Beror helt på vad man tycker bäst om.

Medlem sedan dec. 20011 978 inlägg

Har nästan exakt likadana svar som SirPeter.

Medlem sedan apr. 20003 174 inlägg

1. Trycks in tycker jag låter lite väl vulgärt.. det är en brännande känsla liksom, svårt att förklara. Det gör mycket mindre ont än vad folk tror.
2. Nope, never.
3. Nja, det är nog att föredra att vara 100% säker.
4. Både :)

Startade själv en tråd om tatueringar för lite sen, ganska intressant.
- http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=65140

Medlem sedan apr. 20021 509 inlägg

Om du är ute efter att prova en tatuering kan du alltid avbilda nåt du skulle vilja ha och föra över det till transperant självhäftande plast! Så går du omkring med den och känner efter! Då är det ju lätt att ta bort den! :)

Eller så finns det ju sådana där fusk-tatueringar åt tjatiga ungar som går att prova på. Men då är det svårare att prova den man funderat på.

För, som sagts tidigare i tråden, gör det inte om du inte är 100 på att vill!

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

Jag diggar Steve-o's (ena killen i jackass) tattuering... Ett stort jävla självporträtt på ryggen ;)

Sen tatuerade han in en smile-gubbe när dom åkte med en bil i öknen...dom hoppade inte lite heller ;) :e
Den blev ganska tuff facktiskt...

Nåt sånt skulle du ju kunna testa, då vet man aldrig hur det blir ;) :e

/ Mikul

Medlem sedan feb. 20002 612 inlägg

En :birp eller :P kanske skulle sitta fint på axeln.. :)

*skrattar* :e

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

Det va facktiskt ingen dum idé :e

/ Mikul

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

1. Så länge du inte är full eller tatuerar på nåt konstigt ställe så gör det inte så ont - som att tispa huden hårt med en nagel.
2. Inte ångrat mig.
3. Är du inte säker så ska du inte tatuera dig.
4. Det du tycker är snyggast. Piercing har ju den fördelen att den går att ta bort men det är ju betydligt farligare.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Steve O har väl även tatuerat något i stil med "I have a smal wiener" som är felstavat?

Medlem sedan nov. 20011 551 inlägg

håller med...

Armarna var ingen fara, skuldran/ryggen var mycket värre tyckte jag, kanske för att en vinge går rakt över skulderbladet (den del som sticker ut lite... whack,whack,whack lät det ;) )

Har aldrig ångrat mig, haft dem i snart 15 år

Tatuera bara dig om du är säker.

Är även piercad ;)

Jag vill ha en tatuering (tigerhuvud) på överarmen, men jag vet ju itne om jag vågar.. :e

Medlem sedan nov. 20011 551 inlägg

Överarmen är lugnt, det "bränner" under tiden de kör den, sedan blir det som ett skrapsår ungefär... det är nästan värre att man inte får lov att klia på ruvorna =)

Tjejer har dessutom dokumenterat högre smärtgräns än killar så det är inga problem...

tänk såhär, när/om du vågar, är du redo att tatuera dig

Medlem sedan mars 20021 716 inlägg

Fan va schysst att tatuera in en vf- :birp på armen!!
Nästa projekt kanske? Tengblad lär kunna göra det med sin lilla kniv från paketet "Den lille läkaren" §e

hopparn: *phew*...

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Re: håller med...

hopparn skrev:

ryggen var mycket värre tyckte jag, kanske för att en vinge går rakt över skulderbladet (den del som sticker ut lite... whack,whack,whack lät det ;) )

Det där känner man igen ja. :e

271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
134 ms — ändringar (db)