webForumDet fria alternativet

Nån lastbilschaffis?!??!

Småprat

9 svar · 350 visningar · startad av ShoGun

Medlem sedan aug. 2002237 inlägg
Frågan#1

Visste inte riktigt var jag ska lägga denna tråd...

Jag behöver få reda på lite saker ang. "TIR-reggade" lastbilar. Vad som gäller ang. passering genom tull m.m. (ska INTE smuggla nåt...=) gör bara lite research...)

Nån som kan/vet något om detta? Kanske själv är åkare eller liknande??

Exakt vad jag behöver veta tar jag med den person som KAN/VET något om ovanstående...

MVH / ShoGun

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Så länge plomberingen är hel så är det bara att tutta och köra.. :-)

Medlem sedan jan. 2003573 inlägg

Rättare sagt, så länge plomberingen är hel så skiter de i att titta igenom lasten, däremot är det ju fortfarande fullt skäligt att kontrollera hytt m.m... :f

/M

Sorry grabbar... inte det jag är ute efter... men den som verkligen kan något om detta uppmanar jag att ta kontakt med mig... =)

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

Kanske kan du hitta info, eller en bra kontakt här: http://www.transport.se/

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Eftersom du ställer en fråga i ett forum som detta så vore det bra om du ställde hela frågan så att fler kan söka efter ett ev. liknande svar. Det är så ett forum fungerar. Söker du bara kontakter så är det inte ett forum du bör använda.

SirPeter skrev:

Eftersom du ställer en fråga i ett forum som detta så vore det bra om du ställde hela frågan så att fler kan söka efter ett ev. liknande svar. Det är så ett forum fungerar. Söker du bara kontakter så är det inte ett forum du bör använda.

Förstår och håller med... Saken är den bara att jag just i detta läge inte kan "avslöja" syftet med min fråga. Jag är ute efter lite uppgifter som jag gärna vill ta med någon som kan något om detta, helst PRIVAT.

Däremot går jag gärna på att komplettera både frågan och dela med mig av svaret vid ett senare tillfälle... Ni kommer fatta varför... =)

Hoppas det är ok...

Kompletterande fråga... om jag INTE ska använda mig av ett forum... vilket i sig har just den om inte unika så ändå kraftfulla möjligheten att hjälpa folk "hitta" resurser, information, kontakter m.m. eller har jag fel... (ifrågasätter inte... är nyfiken bara...), vad ska jag använda istället då??

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Ta kontakt med något lokalt åkeri eller liknande är nog det enda jag kan tänka mig. Där finns iaf lastbilsförare.

Medlem sedan juni 20023 097 inlägg

Om det inte finns något lokalt åkeri, pröva att ta kontakt med ett större, typ ASG (företaget asså)

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)