webForumDet fria alternativet

Märkligt beteende

Småprat

9 svar · 368 visningar · startad av Garbo

Medlem sedan apr. 20021 509 inlägg
Frågan#1

En gång var jag över till några kompisar. De hade ordnat till fest och senare skulle festandet fortsätta på nåt disco. När det så blev dags för dans så var jag så trött att jag ville inte följa med. Eftersom jag ändå skulle sova över hos kompisarna så tyckte de att jag kunde sätta mej framför dumburken tills jag kände för att sova.

Sällskapet pallrade sej iväg. Efter några timmar kommer tre killar tillbaka före alla de andra och vill att jag skulle släppa in dem. (Vi var ett större sällskap som åkt och hälsat på kompisar på annan ort.)

De tre som kom tillbaka först var nu ordentligt packade och satte sej med mej framför teven och vi började snacka. Snart tyckte de att jag verkade vara en sån där lyssnande person och lättade sina hjärtan. Jag fick då veta att de alltid gjorde samma sak när de skulle ut och ha roligt.

Scenariot var följande:

De förfestade lite grann innan de gick ut. Väl framme på danstället slog de sej ner vid ett bord och började kolla in de tjejer som var där. Alltmedan de fick i sej mer och mer starkt. När de väl sett någon som de tyckte var söt så söp de ännu mer för att klara av att överhuvudtaget kunna ha modet att gå fram och prata med tjejerna i fråga. Då var de så pass fulla att de blev avvisade på sturt! Så de söp lite till och vinglade sedan hem igen.

Detta upprepade de varje gång och ingen av dem hade någon tjej hur gärna de än ville.

Måste säga att det är ett märkligt beteende en del människor hamnar i. Om de bara lyckades bryta den "onda" vanan skulle de säkert ha bättre lycka.

:OO :)

Medlem sedan sep. 20012 186 inlägg

Hehe :e

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Jasså, jag trodde du hade somnat sittandes i soffan och de märkte ingenting utan babblade glatt på... :e

*fniss* Nä riktigt så var det inte :stefan. Jag var snäll jag och lyssnade på de stackars vilsna pojkarna. :e

Medlem sedan juni 20023 097 inlägg

Re: Märkligt beteende

Garbo skrev:

Alltmedan de fick i sej mer och mer starkt. När de väl sett någon som de tyckte var söt så söp de ännu mer för att klara av att överhuvudtaget kunna ha modet att gå fram och prata med tjejerna i fråga.

Måste säga att det är ett märkligt beteende en del människor hamnar i. Om de bara lyckades bryta den "onda" vanan skulle de säkert ha bättre lycka.

:OO :)

På vilket sätt är detta märkligt :q
Män med dåligt självförtroende behöver nåt stärkande för att våga. Så enkelt är det.

Om flickor vore lite mer tillmötesgående och visar att det inte behöver vara så svårt att flörta, skulle inte killar behöva dricka i den omfattningen. :p §e

Det där du säger, bewern, är bara dålig ursäkter! Att försöka föra över skulden på flickorna, om man nu ska snacka skuld!

Alla har vi varit med om att göra saker som känns pinsamt och jobbigt och att dränka sej i sprit är fegt! Ursäkta mej, men jag tycker det är ett märkligt beteende som de måste bryta!

Och jag vet vad jag pratar om då jag var extremt blyg och tillbakadragen när jag var liten. Det tog mej tio år att komma ur mitt märkliga beteende som att hellre dra mej undan och gömma mej än att våga prata med folk.

Att supa sej full är i deras fall det värsta de kan göra!

Sådeså!

:)

Medlem sedan juni 20023 097 inlägg

Jag håller med om att det är jävligt dumt att dricka sig stupfull för att våga. Men jag föstår folk som inte vågar öppna mun, om dom inte fått nått "innanför västen".

Och nej jag vill inte lägga hela skulden på kvinnor. Ville bara visa på att dom kan hjälpa till litegrann. :r

Medlem sedan maj 2001406 inlägg

Tror det ligger psykologiska faktorer bakom det här beteendet ... varje gång de får nej sjunker självförtroendet lite till .. det blir ännu svårare sen har alla människor inte samma förutsättningar .. tycker man kan supa till det utan att göra det för att våga om man bara går ut och super för att det är roligt i sig tror jag det släpper ...

Fast vissa blir ju utan det är lika mycket naturligt urval på dansgolvet i sverige som på asiens stepper ... det är det som för oss framåt ... det kan vara svårt att hantera det faktum och då kan alkoholen vara en tröst ... fast om detta är fallet är man ute på djupt vatten ...

Medlem sedan juli 2001711 inlägg

Re: Re: Märkligt beteende

bewern skrev:

Om flickor vore lite mer tillmötesgående och visar att det inte behöver vara så svårt att flörta, skulle inte killar behöva dricka i den omfattningen. :p §e

det där stämmer faktist tycker jag! jag var på en bögklubb för ngn vecka sen. aldrig har jag blivit så väl bemött! alla var öppna o tillmötesgående. mycket lättare helt enkelt :) killar är mycket lättare än tjejer, det e fakta.

synd att jag inte e bög... :OO

Medlem sedan maj 2001406 inlägg

Får man fråga var den ligger?

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)