Ibland blir jag så less. Jag blir arg! Bakom tangenterna tycks alla hämningar släppa. Saker folk inte skulle göra IRL utförs med lätthet på nätet, utan tanke på att det finns en människa av kött och blod bakom ettorna och nollorna, dvs texten. Stackars tjej vars privata mail (dock från sin jobbadress) nu har svansat runt hela det svenska nätet. Det kan inte vara roligt att veta att hela Svedala har läst ens privata mail och skrattat åt det/åt en. Vem har inte någon gång skickat mail till fel adress/person? Handen på hjärtat? Det spelar ingen roll tycker jag vad som står i mailet. Förstår man att det är en uppenbar felpostning inte sjutton sprider man det vidare? Skulle samma person ha gjort det om hon fått ett liknande brev via snigelposten? Kopierat det á la masse och sänt dem till alla vänner och bekanta via vanliga posten? Skulle inte tro det. Men på nätet verkar allt vara tillåtet. Tjejen som fick det felpostade mailet och i sin tur spred det vidare borde stå i skamvrån med en stor dumstrut på sig i minst en vecka. Det har senare framkommit vad som avsågs med sex. Jag har i alla fall fått det förklarat på en mailinglista. Det är inte det du tror, eller det jag trodde när jag först läste mailet. En höna av en fjäder.
Jag börjar undra om det verkligen var sant det där med sex kundkontakter om dagen eller om SEB går ut med den versionen för att skydda brevskrivaren.....
PersianBulldog: precis som du skriver så är ju egentligen orginalmailet helt oskyldigt, som det även står i artiklarna du länkar till. Internt på företagen så kan jag förstå att mailet skickades vidare, de flesta visste väl vad det handlade om.
Avsändaren menade ju själv att vara lustig när hon skickade det, fast det fick något större konsekvenser...
Hände mej när jag jobbade på Postgirot att ett brev i pappersform kom på villoväger. En kille hade tagit ett kuvert som är till för postgirobetalningar och använt det för att skicka snuskig post till någon hans hjärta brann för. Problemet var att posten inte brydde sej om att titta vad det stod för adress på kuvertet. Eftersom det var sådant där brunt kuvert endast avsett för postgirobetalningar så skickades det till Postgirot och hamnade i mina händer.
Jag öppnade det och blev en aningen förvånad över innehållet. När jag insåg vad som stod på så stoppade jag ner allt i ett större kuvert och skickade brevet tillbaka till killen och sa att han borde inte använda den typen av kuvert om han inte ville att de skulle hamna på omvägar. Vet inte om killen fattade vinken men några fler sådana brev kom inte.
Min chef skulle skicka en bild av det något snuskiga hållet till en kollega, han jobbade som enhetschef inom kommunen någon stans i Sverige...
Kruxet var att han hade precis skickat ett massbrev till alla kollegor och uppåt i kommunen.
Så alla enhetschefer och uppåt till högsta gubben i kommun fick ett litet brev från min chef...
Chefen hade jättekul på nästa möte... :e
259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25