Back from Åre!!! :D
Fan vad underbart. Skidåkning på dagen, fest på kvällen och natten, sova nån timme och upp igen.
Bastun låg självklart inomhus så att sitta utanför bastun var inte så farligt, men med kall öl i handen i en varm bastu var detta helt klart mycket trevligare.
Att stugan låg tre kilometer ifrån närmaste väg gjorde absolut ingenting, att köra skoter är ju nu en favorithobby. ;)
På Fredagen åkte vi skidor på dagen och tog vi oss sedan ned till Diplomaten (Åres innekrog) och åt en fet middag (med fet menar jag: jävlar vad nice ;)). När vi ätit färdigt låg ju diskoteket precis brevid, så vi spenderade några timmar där, och någon värre köttmarknad har jag nog inte sett. :e
Några åkte hem tidigare, så chauffören åkte tillbaks till skotrarna, men sedan kom han inte tillbaka, så vi ringde och frågade vart han var, då hade han åkt fel och hamnat i en av pisterna med bussen (hur han hamnade där undrar vi fortfarande över), han hade självklart kört fast och hade precis fått hjälp att dra upp bilen. :e
"Konferens i Åre" kommer alltid att ha en underhållande underton. ;)
Vädret var underbart, -10 grader på Fredagen och runt -5 på Lördagen. Idag var det nästan tö (lite längre upp på berget).
Jag ska till Åre nästa helg... kvar där då?
Nä, men jag hade gärna velat. ;)
Bra, håll gitarren utanför bastun är du snäll... Något säger mig att den inte skulle må så där fina sillen av temperaturväxlingarna... ;)
Den gitarren hade nog inte brytt sig så mycket, den var fint skabbig med hål och trasig sadel. ;)
Den enda stora nackdelen Åre har är ju att det är så jäkla dyrt :l