Vädret idag?
69 svar · 1 043 visningar · startad av Garbo · sida 2 av 4
Frågan, av Garbo
Usch, här uppe på berget regnar det och är grått... :( Hur är det hos er?
Läs frågan i sin helhet →I morse var det grått & kallt, men nu skiner solen, himlen nästan helblå. Kan bara säga: :e
obelix skrev:
Här är det hederligt Svenskt vinterväder...
Grått, barmark och lite eller mycket regn emellanåt :p
Samma skit idag :x
Här kan man se solen mellan molnen och en blå himmel idag!!!! :)
Stilla och runt -10 :)
Just nu är det: BVÄD 1620 *** 99270/=
För er som eventuellt inte är så hemma på basväderkod så kan jag säga att siffrorna betyder sikt över 10 km 2/8 delar moln på 700 m höjd.
vädernisse :e
Om jag tittar ut över nejden där jag sitter set det ganska mörkt ut åt väster, men det är klart och lyser ovanför mig. Torrt och ca 19 grader. Detta pangväder upplevs just nu i en källare norr om stockholm :p
Åå, tack, dahlgren, jag saknade just en textremsa där...för översättning. :e
Basväder är ju enkelt. Så här ser en riktig SYNOP ut.
42584 23503 11060 21107 39953 49953 53009 82501 33 82626=
Garbo du kan ju hör av dig när du tolkat siffrorna om ett år eller två. :OO §e
SYNOP? Är det inte den som kallas för snopp? Har en kompis som gjorde lumpen på Såtenäs och där skickade de iväg massa snoppar hela tiden. Lumpenhumor kanske... :OO :e
Vädret här idag är förövrigt svinkallt och halvklart till mulet med ett uppsprickande molntäcke framåt kvällen. Ungefär.
"Ungefär"
två minusgrader samt ett till hastigt påfallande blått mörker (utan moln) som sänker sig , är dagens konstaterande.
klart och minus 19,3 grader
I Stockholm; kallt, cirka -4 och faktiskt lite sol!
Vimmerby: Snöar och blåser, -8ºC
-8ºC...kallt? Här har det varit minus 27ºC och jag har skrinnat idag :)
Kan tillägga att det inte varit varmare än -15ºC denna vecka :)
uppehållsväder, ljusblått och fyra minusgrader fast det känns betydligt kallare.
ESSD 301550Z 28006KT CAVOK M14/M16 Q1004
Bör vara ungefär samma här, METAR är underhållande ;)
Meter vad är det för skit. ;) Vi skickar inte Metar härifrån, men jag får väl sträcka mig efter den blåa Metar pärmen och friska upp mina kunskaper från VädS. CAVOK äger och är ett väderbiträdes dröm, det blir så mycket mindre att göra då.
BVÄD 1720 BER 99370/=