webForumDet fria alternativet

Hur gör man?

Småprat

1 svar · 188 visningar · startad av Mr. N.

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg
Frågan#1

Jag har ett smärre problem och jag känner mig en smula tveksam till att ställa frågan här, sånt här borde man väl klara av själv :r?
Jag har förälskat mig i en av mina väninnor.
Vi har känt varann ganska länge och har en bra relation, på ren vänskaplig nivå. Men på sistone har jag börjat känna mig väldigt ensam, att jag har börjat känna så här för henne kan förstås ha med det att göra, alla polarna skaffar partners medan jag står ensam kvar och är helt utanför.
Vi har kontakt mestadels via SMS, ungefär som brevväxling och jag har vid vissa tillfällen även hälsat på henne på jobbet, vilket jag brukar göra när jag är i närheten av mina vänners arbetsplatser, så det är ganska naturligt. Har aldrig ringt henne bara för att prata, jag pratar så dåligt i telefon så det skulle inte bli särskilt bra.
Hur berättar man en sån här sak för henne? Ska man vara rak på sak eller ska man ta det lugnt. Det senare altenativet är mest lockande för mig, jag är ganska blyg av mig.
Skulle ju vara intressant att få höra vad wF:s tjejer tycker, att liksom få lite inside-information. För ni är bra komplicerade...

Blä, vad dum jag känner mig... :r

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

Du behöver inte känna dig dum, kan garantera att (nästan) alla här har upplevt samma sak :)

Skicka ett SMS och fråga om ni kan gå på bio tex. Jag tycker inte att du ska säga att du har känslor för henne förrän du har sonderat terrängen lite. Om ni träffas ett par gånger själva så brukar det märkas om båda känner likadant :)

Fö har jag varit i samma situation... Vi hade varit ute flera gånger, träffats jättemycket, mailat och SMSat. Tillslut berättade jag att jag hade mer känslor för honom än som kompis. Han hade märkt det sa han, men han kände inte likadant. Så då undrade jag hur det skulle bli med vänskapen, för han betyder jättemycket för mig som vän också! Han ville faktiskt träffa mig även om vi inte kände likadant...

Det är svårt sånt där. Det beror ju på hur bra vänner man är innan, och om man vill/orkar fortsätta som vänner även efter att man berättat.

456 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
321 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
318 ms — ändringar (db)