Det finns säkerligen erfaret folk med på resan så det bästa är att hålla sig med dem och fråga ut dem helt och hållet. Tipset är att inte börja i de brantaste backarna utan att ta det lugnt. Sunne är förövrigt en ganska bra nybörjaranläggning som jag själv åkt i flera gånger när jag själv var ganska oerfaren på det området.
Ett tips för liftåkandet kan vara att åka med skidorna ihop. Annars lär du aldrig komma till toppen. ;)
Och ja, jag ogillar fortfarande de där förbaskade ankarliftarna som de envisas med att ha. :OO :)
Som sagt, i liften bör du hålla skidorna ihop. Fyfan vilka hemska liftminnen jag har. Har allvarligt talat haft mardrömmar om mina liftupplevelser.
Hoppas du inte bli allt för uppskrämd nu ;)
Helst bör kläderna vara lätta att röra sig i så jeans är väl knappast att föredra. Men annars behöver det inte vara särskilt märkvärdigt. Det är heller ingen idé att dra på sig flera extralager med kläder för det blir jobbigt. Jag brukar ha ett par sockor, ett underställ (långkallingar och långärmad tröja), ett par smidiga brallor, en mjuk & tjockare tröja och en jacka på detta. Mössa och vantar är också att föredra.
Sunne?! :o :q
Vilket dåligt val. :p
Jaja, om ni åker dit åker ni förmodligen förbi här iallafall för jag antar att ni åker 45:an.
När ni har åkt förbi Grums(finns ett stort pappersbruk där som luktar fan) och åkt förbi en Rasta-restaurant så är ni nästan i Vålberg. När ni är i Vålberg kan du skåda en större fabrik, en viadukt och lite andra hus till höger och skog till vänster.
Sen så åker ni nån kilometer till, då ser ni en massa bostadshus till höger och till vänster ser ni en skidklubbstuga, sen åker ni ett par hundra meter till så ser du en massa bruna och röda 50% tegel, 50% trä-hus, jag bor i den mellersta raden av hus, tredje från höger om du bortser från en lodrät rad med hus längst till höger.
Sen kan du skryta med att du har sett mitt hus! :p ;) :D :e
När man åker på skidresa till Sunne med klassen så åker man inte dit för den fina naturupplevelsen. Man åer dit för att supa skallen av sig och hångla upp så många brudar det bara går ute på krogen.
Va inte orolig över skidåkandet, det lär du dig snabbt. du Kanske inte får till stockholmsstilen på några dagar men du kan i alla fall ta dig ner.
264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2