Någon som har en bra sida som tar upp symptom vid problem med blindtarmen? Hittar ingen bra på google.
Ännu hellre om folk här har egna erfarenheter att dela med sej!
Blindtarmssymptom
32 svar · 1 250 visningar · startad av Gein
Efter några timmar vandrar smärtorna ned mot magens högra sida. Smärtorna förvärras vid rörelse.
Borde det inte vara vänstra sida? hmm
Det beror ju på om man tittar på sin egen mage eller någon annans.
Borde väl vara ur patientes syn antar jag.. Vart sitter egentligen den där jäkla tarmen? ;)
Gein skrev:
Efter några timmar vandrar smärtorna ned mot magens högra sida. Smärtorna förvärras vid rörelse.
Eftersom blindtarmen är på höger sida, är det självklart på höger sida man känner smärta. Men visst kan smärtan "stråla" ut så man känner den någon annanstans.
Självklart på höger sida? Trodde hela tiden att det var vänster sida.
UlfT skrev:
Gein skrev:
Eftersom blindtarmen är på höger sida, är det självklart på höger sida man känner smärta. Men visst kan smärtan "stråla" ut så man känner den någon annanstans.
Verifieras!!
Ja, nog var det höger sida de opererade mej och där sitter ärret som bevis, då jag blev mkt akut sjuk i blindtarmsinflammation. I sista stund fick de bort den lilla rackaren! :e
:)
Garbo, blev du akut sjuk? Inga som helst symptom en tid innan?
Garbo skrev:
Ja, nog var det höger sida de opererade mej och där sitter ärret som bevis, då jag blev mkt akut sjuk i blindtarmsinflammation. I sista stund fick de bort den lilla rackaren! :e
Samma här. För mig brast blindtarmen under operationen. Så det var verkligen i sista stund. :) Man ska nog kanske "känna efter" mer än vad man gör.
Nej, inga symptom alls! På en dag insjuknade jag i kraftiga magsmärtor och hög feber! kunde inte hålla mej upprätt och tog mej krokig per buss till akuten med min storebror som följeslagare.
Jag har varken akuta smärtor eller feber.
Någon påstår att smärtan kan komma på "fel" sida, alltså andra sidan. Dementera eller bekräfta?
Bekräftas!!
Det verkar vådligt det här... Opererar de verkligen på rätt sida? Finns blindtarmen överhuvudtaget eller är det en konspiration?
Jag fick ont i magen på grund av inflammationen. Problemet var att jag någon dag innan hade ätit en pizza slice som hade legat framme på värmning under ett bra tag. Därför misstänkte jag att den var orsaken, och väntade således en dag till innan jag förstod att det var allvar.
UlfT skrev:
Jag fick ont i magen på grund av inflammationen. Problemet var att jag någon dag innan hade ätit en pizza slice som hade legat framme på värmning under ett bra tag. Därför misstänkte jag att den var orsaken, och väntade således en dag till innan jag förstod att det var allvar.
Jag har gått drygt en vecka och smärtorna har snarare avtagit än ökat.
En vecka låter länge. Då skulle man misstänka att det är någon annan orsak. Om blindtarmen skulle ha spruckit, och du inte har fått någon antibiotika, borde du ha en präktig blodförgiftning vid det här laget.
Om du är orolig för att du kanske skulle ha en inflammerad blindtarm så ska du låta undersöka dej!
Men om smärtorna ligger på vänster sida konstant är det något annat som felar. Kan vara vad som helst...stress, oro, ångest, giftansamling, sträckning, kramp m.m.
Som sagt är du orolig så gå till en doktor. Hittar de inget var bara uppmärksam på om smärtorna tilltar och tjata på doktorn!
UlfT skrev:
En vecka låter länge. Då skulle man misstänka att det är någon annan orsak. Om blindtarmen skulle ha spruckit, och du inte har fått någon antibiotika, borde du ha en präktig blodförgiftning vid det här laget.
Instämmer!! Och då har du inte bara magsmärtor inte! Det är mycket värre sumptom!