jag fattar inte varför man inte bygger ihop massa baracker o gör dom till billiga små studentrum... kvaliten behöver inte vara hög.. bara hyran är billig.. många som bor i sthlm är säkert såna som komemr hit tillfälligt som studenter eller ska jobba en kortare period. Tror detta skulle lösgöra vanliga lägenheter och på så sätt lösa bostadskrisen för dom som behöver en högre standard på sitt boende.
Det har varit på gång här också, men vilken kommun vill skryta med att ha sunkiga baracker som bostäder? :l
När jag jobbade på Kåren var det extremt nära att vi skulle låna ett gäng husvagnar från Kabe i Tenhult och ställa upp nånstans, just för att lösa bostadsfrågan med sent antagna i början av höstterminen, men då vaknade minsann kommunen till... :e
jag garvade åt det där när jag såg det första gången. Men området ser mysigt o skönt ut.. och det ligger ju ett stenkast från mig.. typ 2-300 m... kan man promenera där med en flicka så blir det romantisk succe ju.. dags o byta namn till don juan ;)
jag garvade åt det där när jag såg det första gången. Men området ser mysigt o skönt ut.. och det ligger ju ett stenkast från mig.. typ 2-300 m... kan man promenera där med en flicka så blir det romantisk succe ju.. dags o byta namn till don juan ;)
Varför skrattar ni åt ett bostadsområde med ett sånt fint namn :q Lite felstavat, men ack så vackert namn :r
TYcker mer det låter hämtat ifrån en tidning med lite vuxet innehåll. Förövrigt så heter det Drågsved eureca ;) , stockholms högsta koncentration av uteliggare och knarkare tyvärr, det är rätt fint där annars.