webForumDet fria alternativet

Antipiratbyrån hackad..!

Småprat

20 svar · 597 visningar · startad av JAreMANNEN

Medlem sedan aug. 20002 272 inlägg
Frågan#1

haha, kan dom gött ha.. :P :e

http://jare.mine.nu/ant_hacked.gif

Ändrad till länk

Tengblad
Moderator, webForum

ojdå, blev visst felstavat på tråden.. :e
jaja, alkoholen tar ut sin rätt... ;)

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Fixade det ;)

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Det är alltid kul när "moralpoliser" blir hackade men jag förstår inte vad hackarna menar med "...begränsa vad vi ska kunna göra med våra datorer"?!

Nåja, jag har aldrig gillat antipiratbyrån, även om syftet är gott.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Det här förstår jag mig inte på.

Jag anser det horribelt att folk klagar på Antipiratbyrån bara för att de finns. Jag säger inte att någon i denna tråden gör det, men det finns så många som lipar över att 'mukvara borde vara gratis' och att Antipiratbyrån lever rövare bland fjortisarnas mjukvarudistrubition på nätet idag.

Tänk att du som tillverkare gör en produkt, varpå en kund köper din produkt och klonar den i sitt lilla hemma-labb i källaren. Han får en exakt likadan kopia och han säljer den till sin granne för 100 SEK och alla är nöjda. Men du som tillverkat den då?

Det är ju inte konstigt att mjukvara är så dyrt som det är idag när ingen köper mjukvaror utan bara bränner och rippar allt de får tag på. Skulle det inte vara så, ja.. då skulle priserna drälla i backen och program och OS:ar skulle gå att köpa till ett vettigt pris. Men så är tyvärr inte fallet. ;)

Jag menar, ring till kronofogden och skrik på han istället, det ger ju ungefär samma resultat, förutom att han kör upp en 1000-sidig lagbok i arslet på dig och korsfäster ditt samvete på den fem-åriga (?) skampålen bland resterande av Sveriges okreditvänliga själar. Jag tycker Antipiratbyrån är bra och givetvis är det tråkigt att de blir 'hackade' (crackade). :)

Medlem sedan sep. 2001649 inlägg

OveRRidE skrev:

Det är ju inte konstigt att mjukvara är så dyrt som det är idag när ingen köper mjukvaror utan bara bränner och rippar allt de får tag på. Skulle det inte vara så, ja.. då skulle priserna drälla i backen och program och OS:ar skulle gå att köpa till ett vettigt pris. Men så är tyvärr inte fallet. ;)

eller tänk om dom bränner hemma för att mjukvara är så dyrt...

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Ganska mycket hos Wineasy var inte som det skulle i natt...

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

det går bara utför för Song.. för 1½ månad sedan hade de problem med en listserver vilket ledde till att alla Sourze-medlemmar fick spam, sedan var det Åhlens-webbplatsen och nu Antipiratbyrån för andra gången.

Medlem sedan juli 2001711 inlägg

Mjukvaruföretag (typ adobe o macromedia osv) tjänar i min mening på piratkopieringen. jag vet att många håller med mig på den punkten. jag kan inte gå o köpa en licens för 7k för o köra lite hemmatrixande. skulle jag (rent hypotetiskt..) skaffa en olaglig kopia för hemmabruk, lär jag mig programmet (och tycker förhoppningsvis att det är bra). när jag då använder det professionellt köper jag ju givetvis en licens.

se på quark express som hade hårdvarulås. de tog bort det då försäljningen påverkades negativt!

summa: strunta i privatpersoner som använder programmen för eget bruk. häng företag och även privatpersoner som tjänar pengar på piratdistribution!

greymane skrev:

summa: strunta i privatpersoner som använder programmen för eget bruk. häng företag och även privatpersoner som tjänar pengar på piratdistribution!

Word!

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

De var på tv igår, fu tusan vilken trist jurist de intervjuade.

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

Pellefant skrev:

Jag såg också den intervjuen.

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

greymane skrev:

Det är så det går till redan nu.

Medlem sedan dec. 2002841 inlägg

Vilken kanal?

Medlem sedan juli 2001711 inlägg

Pace skrev:

greymane skrev:

Det är så det går till redan nu.

om det ändå vore så väl...

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

jake skrev:

OveRRidE skrev:

eller tänk om dom bränner hemma för att mjukvara är så dyrt...

Läs en gång extra. Hade priatkopieringen inte varit så stor, hade priserna varit mycket mer mänskliga.

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Medlem sedan sep. 2001649 inlägg

Läs en gång extra. Hade priatkopieringen inte varit så stor, hade priserna varit mycket mer mänskliga.

ja men det är ju åt andra hållet också...
att folk kopierar för att det är så dyrt att köpa ;)

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Well... om man betänker att exempelvis w2k advance-server är exakt samma binära distribution som w2k proffessional (ingen skillnad i tillverkningen mao), men att de tar en jäkla massa extra för licensnummret man knappar in under installationen... kan man ju lätt anta att prissättningspolitiken av mjukvara är inte detsamma som prissättningspolitiken av ett paket mjölk.

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

Jag säger bara Dööööö!!! till Antipiratbyrån. :stud

290 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
163 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)