webForumDet fria alternativet

Företag fick hockeyspel i julklapp

Småprat

16 svar · 415 visningar · startad av Addeladde

Medlem sedan jan. 20013 406 inlägg
Frågan#1

Hej

En berättade för mig om att de på företaget hade fått ett hockeyspel i julklapp. Eftersom de på företaget inte har någon direkt chef så har de startat upp värsta hockeyturneringen med spelschema och slutspelsdiagram på whiteboardtavlan.

Ingen jobbar tydligen där, innan hockeyspelet var det playstation och på sommaren och våren brukar de gå till parken och köra fotboll eller boulé.

Kanske ska tilläga att jag frågade om företaget visade bra vinst svaret var att de gick med flera miljoner med vinst per år (sverigeavdelningen.

Varför jobbar inte jag där?

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

Varför berättar du inte vilket företag det är? §e

Medlem sedan dec. 2002536 inlägg

För att företaget troligen går med fett stort bakslag om ett halvår. Alla förlorar sina jobb och blir slänga i rännstenen, bara för att sedan bli nerspottade...eller var det en kuggfråga?

Dumt kanske!

Min bänkkamrat på en kvällskurs på universitet berättade det, så jag vet inte vad företaget heter.

Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg

§e

Påminner lite om IT-bubblan kanske? :stud

sorhh skrev:

För att företaget troligen går med fett stort bakslag om ett halvår. Alla förlorar sina jobb och blir slänga i rännstenen, bara för att sedan bli nerspottade...eller var det en kuggfråga?

Det har ju funkat i några år.

Medlem sedan dec. 2002536 inlägg

Addeladde skrev:

sorhh skrev:

Det har ju funkat i några år.

Jo, ett gratis hockeyspel skulle ju iofs. inte vara helt fel :OO

Medlem sedan apr. 20013 480 inlägg

Addeladde skrev:

Min bänkkamrat på en kvällskurs på universitet berättade det, så jag vet inte vad företaget heter.

Luktar anti-sant lång väg

Lord Pingu skrev:

Addeladde skrev:

Luktar anti-sant lång väg

Jag känner killen hyfsat bra för att veta att han inte ljuger. Eller menar du att jag skulle jobba där så är svaret nej.

Jag vet att företaget har stora kunder som köper börsstatistik från något program som de utveklat.

så dom har alltså bara utvecklat ett program och sedan gör dom inget mer förutom att håva in pengar från alla som köper det eller?

Ingen aning, Jag vet att de säljer börsinformation och att filialen i i sverige endast är en sälj avdelning.

Jag vet inte så mycket om företaget och vad de gör. Tyckte de var kul det där med hockeyspelet.

Jaja så länge dom inte får för sig att börja mörda hamstrar så är väl ingen skada gjord

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

Lord Pingu skrev:

Jaja så länge dom inte får för sig att börja mörda hamstrar så är väl ingen skada gjord

:OO

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Det är inget fel att spela bordshockey. :o
Jag spelade åtminstone en match varje dag på mitt förra jobb. ;)

Medlem sedan sep. 20002 921 inlägg

Det spelas rätt mycket bordshockey här på jobbet också.. en nygammal trend som växer eller? ;)

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

20:- på att det är ett /// företag.

Medlem sedan sep. 20002 921 inlägg

stoffe-2k skrev:

20:- på att det är ett /// företag.

Adidas??? :h

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
116 ms — ändringar (db)