Sweden och Switzerland brukar ju blandas ihop. Men jänkarna är inte kloka ibland. Under fotbolls-VM 1994 (ni vet, den där underbara sommaren) så gjordes en liten undersökning om hur vida värdfolket var orienterade.
Enketsvaret:
4% visste om att det faktiskt var fotbolls-VM just då.
Över 90% kände till nyheten om att en kvinna hade skurit av penisen på sin man.
En polare som bodde på Nya Zeeland slog i dumjävlarna att det går isbjörnar på gatorna här och att vi inte kan gå ut utan hagelgeväret för då blir vi uppätna :e
När min brorsa pluggade i USA hade han en polare från Österrike. Och amerikanarna brukade fråga honom om det fanns många kängrur i Österrike. :e
(Österrike == Austria :))
Jag spelade fotboll i Danmarks IF tidigare (Danmark är ett litet samhälle några km utanför Uppsala) och jag kommer ihåg att innan en av mina första seriematcher gick motståndarlagets spelare runt och frågade sig själva: "Undrar om de kan svenska?"
Visserligen var detta inte om dumma amerikaner men ändå :e !
OBS! Att jag var mellan åren 7 och 11 då så vafan!
Vart ifrån kommer de smarta från början då?, jo från Europa med spanska, engelska och franska skepp, de svenska vikingarna -och emigranterna :P ;) :e är ju inte att glömma!
En polare som bodde på Nya Zeeland slog i dumjävlarna att det går isbjörnar på gatorna här och att vi inte kan gå ut utan hagelgeväret för då blir vi uppätna :e
inte helt säkert, de korkade kanske var den nya rasen som bildades i Amerika, eller?! Om det nu var korkade Européer som flyttade dit också (vilket låter troligt) så var iaf de flesta smarta vikingar :e !
Ex. 2: Jag spelade Ghost Recon en gång över nätet och då sa en snubbe från ett helt annat land än Sverige (mitt nickname var då Erik Lofberg):"Oh, Erik the Viking!" eller något i den stilen, det bevisar ju bara hur mycket de vet om vårt avlånga land :p :e §jr !