Sillar är väl helt OK. §e
Nya fiskar i mitt akvarium
29 svar · 875 visningar · startad av Garbo · sida 2 av 2
Frågan, av Garbo
Hej alla fiskälskare och ni andra med! :e Mitt akvarium lyser vackert med sina gyllene barber och svärdbärare men det är inte variation på färger precis. Hade jag haft ett saltvattenakvarium, vilket jag kommer skaffa nån gång i livet, så skulle det inte vara problem att skaffa nya i alla möjliga sprakande färgskiftningar men till ett sötvatten är det lite svårare. Någon här som har tips på färg
Läs frågan i sin helhet →Mr. N: Botier av alla slag är jättebra snäckätare och de tar väldigt gärna annat levande man kan ge dem. Levande mygglarver är deras favoritföda! Man förvarar bara mygglarverna i burk med vatten i kylskåpet. Men det gäller att håll locket stängt under förvaring annars riskerar man att ha en egen lite myggodling hemma. Kanske inte så kul... :e
His Divine Shadow: (kul medlemsnamn, förresten..) Pirayor är ruskigt coola men mycket snart efter att man skaffat dem så försvinner alla andra fiskar oxå. Hm...konstigt...man kan ju undra varför? :OO :e :h
bewern: Sill är gott! :birp
jag hade en piraya en gang, den ar rostbiff, grym. Men dog da jag var tvungen att satta in en sladd for datorn, glomde satta tillbaka akvariet :) slutet kan ni ju sjalva rakna ut, ingen mer rostbiff dar nej!
Sen har jag haft kampfisk, han var javligt trakig. Ville kopa en till, men vet inte varfor jag inte gjorde det, kanske for att dom spoar upp varandra?
Pirayor är mesigaste fisken i värden!!
Stor, lat o livrädd.
Re: Nya fiskar i mitt akvarium
Garbo skrev:
Hej alla fiskälskare och ni andra med! :e
Mitt akvarium lyser vackert med sina gyllene barber och svärdbärare men det är inte variation på färger precis. Hade jag haft ett saltvattenakvarium, vilket jag kommer skaffa nån gång i livet, så skulle det inte vara problem att skaffa nya i alla möjliga sprakande färgskiftningar men till ett sötvatten är det lite svårare.
Någon här som har tips på färgglade sötvattenfiskar som inte är gula?
Sluta fjanta dig :P
Det ska vara Malawiciklider. Man kan säga att vi föder upp sådana p.g.a att vi har ca 50-60 st :e
Annars diggar jag barber. Svärdbärare är elakingar. Ät upp dom kvickt. Kan ju tipsa om Palettciklider. Fin fina fiskar. Har ett 20-tal ungar som jag behöver bli av med.
Malm...sälj överskottet till en zooaffär! :)
Å mina svärdbärare är jättemysiga. Visst bråkar de och står i med varandra men jag tycker inte att de är elaka... Och jag vet inte om jag skulle nännas äta dem... Klarar ju knappt av att "nödslakta" dem när de blir sjuka och inga medeciner biter... :r
bewern skrev:
Garbo skrev:
Jag menade i akvariet, inte på tallriken. :h
Jamen, sill är ju gott! Det blir ju som att stirra på mat hela tiden ju...fast den simmar omkring... :e
Garbo skrev:
Malm...sälj överskottet till en zooaffär! :)
Finns en gigantisk akvarie affär en timme utanför stan. De sa att de inte vet om de kan ta imot så många :p.
Ingen i Kristianstad-trakten som vill köpa? :D
Garbo skrev:
bewern skrev:
Garbo skrev:
Jag menade i akvariet, inte på tallriken. :h
Jamen, sill är ju gott! Det blir ju som att stirra på mat hela tiden ju...fast den simmar omkring... :e
Nähädu. Sill är inte alls gott. Full med massa ben och fjäll. Usch x(