Fint skrivet.... Fick mej genast att tänka på "Stockholm, Stockholm, stad i världen, Stockholm, Stockholm, härlig är den...." och "Å va det är skönt när mitt Stockholm är grönt, Sakta vi gå genom stan..."
:)
19 svar · 346 visningar · startad av SugarDaddy
..Stockholm - trots att det är nyårsdag så är flera ställen öppna, även om det var det sista man ville när man vaknade var att ta en öl, så faller man till slut till föga för den tjatande kompisen som precis blivit singel och vill ta en öl och "prata", gemyt, få kvällar är så lugna som denna, man strosar hem, inser att Riddarfjärdens is håller att gå på och ser staden från ett perspektiv man aldrig har sett den förut, man byter en cigg mot en DN och en Svd när man springer på tidningsbudet utanför trapphuset, man inser att ett helt nytt år av möjligheter ligger framför en, oskrivna dagar, oskrivna upplevelser!
/Mange
Fint skrivet.... Fick mej genast att tänka på "Stockholm, Stockholm, stad i världen, Stockholm, Stockholm, härlig är den...." och "Å va det är skönt när mitt Stockholm är grönt, Sakta vi gå genom stan..."
:)
Måste erkänna att Stockholm är en vacker stad, det gäller att vara på rätt plats vid rätt tidpunkt...
Fast som utvandrad Sthlmare så kan jag med handen på hjärtat säga att jag aldrig kommer att flytta dit igen, ett par dagar där räcker för mig, men den kommer alltid att ha en speciell plats i hjärtat...
Som stockholmare skulle jag aldrig kunna tänka mig flytta från stan. Jag kan inte ens tänka mig semester utanför Stockholms kommun.
Har man bott här några år (tredje generation född i stan) så lär man sig hitta sina egna vackra platser.
Vatten, stan är full av vatten. Och härom natten...
Äsch, nu var man ju bara tvungen att sätta på en CD: Femton sånger om Stockholm
Kristianstad? :OO :birp :stud
bewern, Garbo & SugarDaddy, skål! :bire
Kommer ni och vinkar av mig när jag tar flyget ner till Karlskrona på måndag?
Del Pero skrev:
Jodå. Jag jobbar ganska nära Bromma flygplats, så jag kan vinka lite vid fikarasten när huset skakar under motorernas dån.
Flyger du från Arlanda får du klara dig själv. :e (rena norrland) :P
Del Pero skrev:
Håller med bävern, asch jag menar bewern, utom det där med att jobba vid Bromma flygplats. Å förresten, varför skulle man vinka av en svikare :q Lämna Stockholm sådär...snyft...denna vackra storstad! Det finns många fina smultronställen här, gäller bara att ha ett öppet sinne! Sedan behöver man ju inte bosätta sej i innerstan, det går lika bra här i Tullinge uppe på berget!
:birp :e
Garbo skrev:
Del Pero skrev:
Kommer ni och vinkar av mig när jag tar flyget ner till Karlskrona på måndag?Håller med bävern, asch jag menar bewern, utom det där med att jobba vid Bromma flygplats. Å förresten, varför skulle man vinka av en svikare :q Lämna Stockholm sådär...snyft...denna vackra storstad! Det finns många fina smultronställen här, gäller bara att ha ett öppet sinne! Sedan behöver man ju inte bosätta sej i innerstan, det går lika bra här i Tullinge uppe på berget!
Varför man ska vinka av en svikare :q Jo, då kanske det kommer hit en annan, som verkligen uppskattar stan, istället för den där... den där... svikaren. :e
Asch tänkte inte på det... :)
Garbo skrev:
Håller med bävern, asch jag menar bewern, utom det där med att jobba vid Bromma flygplats. Å förresten, varför skulle man vinka av en svikare :q Lämna Stockholm sådär...snyft...denna vackra storstad! Det finns många fina smultronställen här, gäller bara att ha ett öppet sinne! Sedan behöver man ju inte bosätta sej i innerstan, det går lika bra här i Tullinge uppe på berget!
Jupp, det går utmärkt :birp
/Viktor
Svikare? Jag är på korståg i södra Sverige för att hjälpa de stackars människorna här nere att komma till insikt ;)
För övrigt kommer jag med 90% säkerhet flytta tillbaka i juni, då får ni stå med champagne på Arlanda om ni inte är där på måndag :p
Å å, Viktor, bor du oxå uppe på berget?? :P
Del Pero: Asch, då! Man kommer visst int undan...! :e
Kristianstad skrev:
Kristianstad? :OO :birp :stud
Jag tror du har kommit lite fel här.
Moderatorn, moderatorn. Kan du flytta på den här. Den bara måste ha kommit fel. :e
Del Pero skrev:
Svikare? Jag är på korståg i södra Sverige för att hjälpa de stackars människorna här nere att komma till insikt ;)
För övrigt kommer jag med 90% säkerhet flytta tillbaka i juni, då får ni stå med champagne på Arlanda om ni inte är där på måndag :p
Bara 90% :q Det duger inte. Inget mindre än 110% gäller. :p
Garbo skrev:
Å å, Viktor, bor du oxå uppe på berget?? :P
Inte riktigt, på andra sidan järnvägen :)
/Viktor
Garbo, du kan vara lugn. Jag kommer inte ära Tullinge med ett besök vad jag vet. Möjligt att jag hälsar på SPiN någon gång men du går miste om min närvaro! ;)
bewern, då säger vi 110,1% :bire
Kristianstad kanske vill att vi annekterar dem?
Viktor: Brf Banslätt eller?
Del Pero: Puh!! Fast jag menade att man inte slipper undan det där med att vinka av eller välkomna. Hm...vet inte vilket som känns mest rätt....fast....jag kan ju strunta i´ett oxå :e :e
Pero: Jasså, du klarade inte av mer än ett år på landet? :e
Nu har jag iofs inte varit borta mer än fyra månader (hu!), men nej det gjorde jag inte. :e