webForumDet fria alternativet

vad göra ?

Småprat

16 svar · 451 visningar · startad av Nexus86

Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg
Frågan#1

Nån som har nåt förslag på vad som får en å må bättre efter en sån här grej:

Jag pratade med en tjej som jag har vart kär i i mer än ett halvår nu på msn igår och hon har gjort slut med sin kille för ett tag sen. Hon skrev att hon ville vara singel ett tag nu men att hon sen hoppades att det skulle kunna bli vi två. Då blev jag ju såklart glad..! Idag på LunarStorm (är endast medlem för att kunna skriva till kompisarna) såg jag detta.

hennes gästbok på lunar skrev:

Idag, kl 13:43
skrotungee F14 från Västerås i Västmanlands län
oOh,jäKlaaR...hihiiii :D joh_86 säger det dig något,svaR nej kanske? heheheee...

skrotungees gästbok på lunar skrev:

Idag, kl 13:48
Amazing_girl6 F14 från Västerås i Västmanlands län
Hjälp mig !

hennes gästbok igen skrev:

Idag, kl 14:11
skrotungee F14 från Västerås i Västmanlands län
lägg av,det klaRaR du selff

skrotungees gästbok igen skrev:

Idag, kl 14:27
Amazing_girl6 F14 från Västerås i Västmanlands län
Joo jag gör vell det,ring mig sen da pussar o kramar !

Om jag har förstått detta rätt så ljög hon på msn och vill säga det till mej på något sätt (heter joh_86 på lunar) och ber skrotungee om hjälp för att antingen säga det för att hon inte vågar eller också för att hon vill veta hur hon ska säga det. Kan nån antingen komma med förslag på hur jag kan göra eller iallafall ge nåt förslag på hur man mår bättre. Som det är nu så mår jag inte så bra.

EDIT // Tyckte att det behövdes ett kärleksproblem på wF också.. ;)

Ingen som vet hur man blir gladare eller mår bättre? :q

Medlem sedan okt. 200231 inlägg

Drick sprit :l
Det funkar ALLTID :birp

Gott nytt år förresten...

Tack och detsamma..! :bire Nu råkar det vara så att jag inte har nån sprit.. :l annars hade det redan varit gjort..

Tja, det är ju rätt långt till Göteborg, annars hade jag bjudit dig på en stor jävla grogg :bire

Ärligt talat försök komma över henne så snart som möjligt, att hålla på å snacka bakom ryggen på en istället för att säga det rakryggad till dig personligen, tycker jag verkar otroligt fegt... Stämm henne på en massa pengar för förtal, på så sätt kan du köpa mycket sprit och på så sätt kommer du över henne snabbt ;)

Ska försöka.. jag tycker också det är jävligt fegt.. ska faktiskt leta rätt på henne om typ 5 min och prata med henne och säga vad jag tycker och fråga hur hon menade och prata ut med henne..

EDIT // Får väl sno en flaska av päronen istället.. ;)

Ja det är det enda raka, gör det hon inte vågade, konfrontera henne...

Lycka till & Lev väl

// hexagon

Tack och desamma..! :bire

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

Chattade med en 25-årig tjej förut, som berättade att hon aldrig gjort slut med något, så hon visste inte hur hon skulle göra, så hon gjorde det på SMS med sin senaste kille...

Medlem sedan apr. 20021 509 inlägg

Oj, oj...som om göra slut skulle vara en sak att ta lätt på!!! Jag har gjort slut med en kille en gång. Det var det svåraste och jobbigaste jag någonsin gjort!!! Mådde skitdåligt efteråt!

Det finns inga genvägar! Man måste prata med personen öga mot öga, inte över datorn, telefonen, eller dylikt! Det finns inget lätt sätt. (Helst inte om det var som för mej... Vi hade varit tillsammans i nästan sex år.)

Säga det rakt till personen utan omvägar är det enda riktiga sättet. Det är inte lätt. All annan väg är feghetens väg om det inte föreligger risk för våld från den andra personen då man ska göra slut!

Det bästa du kan göra Nexus86 är det jobbigaste. Fråga rakt på sak vad hon vill. Gissa funkar inte. När du väl fått svaret, slicka dina sår och prata med vänner eller oss här på wF tills du mår bättre! Stå på dej!

Skickar en cyberkram och ett lycka till!!!

Tänk på att det inte var jag som gjorde slut.. Inte heller hon..

Jag skrev:

Jag pratade med en tjej som jag har vart kär i i mer än ett halvår nu på msn igår och hon har gjort slut med sin kille för ett tag sen. Hon skrev att hon ville vara singel ett tag nu men att hon sen hoppades att det skulle kunna bli vi två. Då blev jag ju såklart glad..!

Fick veta efter att jag hade letat efter henne ute i 2 timmar (va väldigt kallt och mobilnätet var upptaget) att hon inte menade mej me "Hjälp mej !".. Hon menade om en annan sak.. Orkar inte förklara.. Så jag bad snällt om förlåtelse och följde henne hem eftersom att hon hade blivit uttvingad av både mej och en ambulans som jagade henne för hennes kompisar ringde den när hon hade spytt och somnat (druckit lite väl mycke me andra ord).. :l

På tal om att dricka tycker jag att vi på wF borde få en till smile.. En som är lite borta efter att ha druckit.. Kan även klassas som snurrig.. :)

EDIT // Tackar å mina högsta vägnar för cyberkramen Garbo. :)

Pellefant >> Det är taskigt..! så skulle inte vem som helst kunna göra.. I alla fall inte jag.. Är för snäll och omtänksam för det.. Skulle få ett himla samvete..

Va bra att det ordnade sej!!

Och det var inte som svar på ditt inlägg jag skrev om det där om att göra slut, det gällde Pellefants inlägg. Borde väl ha varit tydligare...:OO

Det var det där som kom på de sista tre raderna som var riktat till dej Nexus86. :)

Och jag håller med om den där snurriga smilyn som vi borde ha. jag tycker vi borde ha en gråtande oxå... :e

Har vi inte det? :q Det måste vi ju ha. Å en smile me frågetecken som inte ser direkt förvånad ut utan mer nyfiken. :q <-- På tok för förvånad.

Precis!! Och en som håller stolt upp händerna i en segergest!!! :e

å en som har hamrat sej på tummen så den blir helt uppblåst.. :e

Precis! :birp

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)