webForumDet fria alternativet

Bästa julminnet

Småprat

6 svar · 272 visningar · startad av Garbo

Medlem sedan apr. 20021 509 inlägg
Frågan#1

Tänkte höra lite med folk här om de skulle vilja dela med sej av lite julhistorier. Berätta om en jul som lämnat ett oförglömligt intryck...

:e

Medlem sedan aug. 2002207 inlägg

:q

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Sista julen med vår newfoundlandshund Tarzan 1993 minns jag starkt. Han dog sedan på sommaren 1994, 14 år gammal.
Annars var gårddagens julafton lyckad tycker jag. Mor & far+sambo under samma tak. Det ni! :bire

Medlem sedan apr. 20021 509 inlägg

Kan väl själv berätta om julen 1998 då Gävle lamslogs av ett fruktansvärt snöfall.

Snöandet började iofs den 4 december och under 3 dagar kom det 130 cm snö och bilar förbjöds inom Gävle. Snön tvingade ut folk gående överallt. Man såg folk i stan på skidor, skotrar och gående, ja, överallt var det liv och rörelse. Inga bilar syntes som var parkerade till att börja med. Alla hade begravts under snömassorna och folk fick gå ut och markera var deras bil förmodligen stod med en flagga så att plogbilen inte skulle köra på dem.

Det var den vitaste jul jag någonsin varit med om!!

:e

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Förra julen skulle jag till min släkt i Åkersberga. Jag kom dock till Jakobsberg och sen havererade mitt högra bakhjul.. efter lite trixande kunde jag plocka ihop resterna av bakhjulslagret och sakta linka hem till Enköping igen (25 km/h) med hjulet släpandes i snön i vägrenen. Hela blindresan tog ungefär 6 tim... så hela skiten var över när jag kom hem igen - utan en tillstymmelse till julfirande ;)

Det var mitt bästa hjulminne :birp

Medlem sedan mars 20021 716 inlägg

Jag har landställe 2 mil utanför Åkersberga :P!

Medlem sedan apr. 20002 487 inlägg

Var väl nån gång 93 - 94 då det kom ohyggliga mängder snö här i Göteborg.. Fick vara ledig från skolan och gå ut och åka pulka med kompisarna istället :p Iofs kommer jag inte riktigt ihåg om det ens var december när "katastrofen" inföll, men men ;)

269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
140 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)