webForumDet fria alternativet

Hm, tänk er detta...

Småprat

28 svar · 685 visningar · startad av Garbo

Medlem sedan apr. 20021 509 inlägg
Frågan#1

Följande scenario har utspelat sej i min närmaste krets:

Person A träffar person B och C.

Person A ringer person D som är person B:s mor och utrycker sin oro över att person C verkar var "nästan alkoholist" och detta genom att endast ha studerat person C:s hy.

Person D ringer då genast upp B och berättar vad C har sagt.

Något tag senare träffar person A person E som är bror till både B och A. Under deras gemenskap förklarar A sin framåtanda och pratar livligt och ivrigt om sin fina utbildning, sina barn, sina nya datorer etc. och undrar samtidigt varför person E inte är lika framgångsrik. Då replikerar person E med att han redan gjort nästan samma sak som A fast före denne. Person E får då ett förslag om att göra som de gör på AA-möten och erkänna inför sej själv och andra sina svagheter för att person E skulle behöva detta.

!!! :x

Rörigt?? Inte värre än vad det är i verkligheten!!

Jag undrar...vem är det egentligen som har problem här??

:e

Medlem sedan feb. 20003 785 inlägg

jag har problem, eller jag kan åtminstone inte förstå texten?

Medlem sedan aug. 20022 087 inlägg

:q

Huhu...jag ville bara uttrycka min frustration till att när harmoni råder så måste visst personer i min närhet ställa till med nåt. Om så bara för att förkväva harmonin....

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Dokusåpa? :)

Dryden skrev:

Dokusåpa? :)

Japp! Fast utan kameror! :e

Medlem sedan dec. 1999653 inlägg

Är det du som är författare Garbo?!
Får jag sätta upp en pjäs om det här?! :e

Medlem sedan feb. 20022 594 inlägg

Ringer person A till B:s mor, och han/hon är samtidigt B:s syskon :e

Skriv med namn istället! :)

nakoz skrev:

Är det du som är författare Garbo?!
Får jag sätta upp en pjäs om det här?! :e

Visst! Kör hårt! Bara jag slipper vara med i den! Jag tycker att verkligheten räcker gott och väl... :e

(Hm...jag har faktiskt undrat varför jag avskyr dokusåpor. Här kanske svaret finns...?)

Ekström skrev:

Ringer person A till B:s mor, och han/hon är samtidigt B:s syskon :e

Skriv med namn istället! :)

Nej! Inga namn nämda! Då försvinner budskapet... ;)

Alltså...rörighetens intermezzo!!

Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

Det står att person A ringer person D som är person B's mamma och sen ringer person D upp person B för att säga vad person C sa? Hur kom person C in i bilden? :q

Nexus86 skrev:

Det står att person A ringer person D som är person B's mamma och sen ringer person D upp person B för att säga vad person C sa? Hur kom person C in i bilden? :q

Nej, person D ringer upp B för att berätta vad A sa om C...

Glasklart eller hur? :birp

Medlem sedan feb. 20022 594 inlägg

Orkar inte ens försöka en gång till.

Medlem sedan apr. 20013 480 inlägg

hoho det var en rörig text

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Nu har jag tänkt igenom detta och inte f*n blev det klarare :q :p ;)

Medlem sedan jan. 2000566 inlägg

Som en person med förhållandevis god insyn i den "inre kretsen" måste jag meddela att jag nästan förstår sammanhanget!! :OO
Person A och D är jag bombsäker på. B och E till 52% ungefär. C ingår väl inte i familjen eller... *Funderar lite på vad F tycker*

Jag undrar...vem är det egentligen som har problem här??

Person B?? §e

/R

Eh...njae...fast kanske...inte ändå men ändå ju...

Bra försök Rogger, och helt förståeligt svar men...var kom person F ifrån??:OO

Person C tillhör familjen oxå.

Bara för att göra saken rörigare. :e :e :e

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Tre bröder som bråkar?

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Mr Prosser vill bo vid punkt D och spendera så mycket tid som möjligt vid punkt E.

Medlem sedan nov. 20017 144 inlägg

Skriv med namn istället!

För Ekström och dem som tyckte att det var lite rörigt med alla bokstäver så har jag gjort en liten översättning:

Gustav Dahlén träffar Robinson-Kent och Jan Emanuel .

Gustav Dahlén ringer Saddam Hussein som är Robinson-Kent :s mor och utrycker sin oro över att Jan Emanuel verkar var "nästan alkoholist" och detta genom att endast ha studerat Jan Emanuel :s hy.

Saddam Hussein ringer då genast upp Robinson-Kent och berättar vad Jan Emanuel har sagt.

Något tag senare träffar Gustav Dahlén George Bush som är bror till både Robinson-Kent och Gustav Dahlén . Under deras gemenskap förklarar Gustav Dahlén sin framåtanda och pratar livligt och ivrigt om sin fina utbildning, sina barn, sina nya datorer etc. och undrar samtidigt varför George Bush inte är lika framgångsrik. Då replikerar George Bush med att han redan gjort nästan samma sak som Gustav Dahlén fast före denne. George Bush får då ett förslag om att göra som de gör på AA -möten och erkänna inför sej själv och andra sina svagheter för att George Bush skulle behöva detta.

302 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
153 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)