webForumDet fria alternativet

Vad är det värsta ni glömt?

Småprat

31 svar · 876 visningar · startad av KoTTeN

Medlem sedan sep. 20011 722 inlägg
Frågan#1

Vad är det värsta ni har glömt någon gång?

Själv, kan jag säga att jag för två dagar sedan parkerade min cyckel och idag skulle jag hämta den, det värsta var att jag vete katten vart jag ställde den eller vart jag var på väg efter att jag lämnat den.
Efter råd från mor så kollade jag vid busshållplatsen och se där var den!
Haddde inte den blekaste tanke att den var där, tvärt emot var jag nästan säker på att jag ställt den uppe på byn någonstans
Hur bär man sej åt för att tappa bort en cykel igentligen?

Medlem sedan aug. 2002207 inlägg

Jag hade en kompis som tappade bort sin bil!

Medlem sedan jan. 20021 122 inlägg

Oj... Det var illa ;) De är ju typ dyra att köpa nya

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Det tråkigaste har nog varit att låsa in nyckeln i bilen när man är på bilresa, då fick man be en kompis gå in i lägenheten och hämta extranyckeln och skicka den via post... :e

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Jag har tappat bort min bil, flera gånger! Lätt hänt ju.. Det är bara en bil! :e

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Glömt eller tappat?
Bilen och koden till bensinkortet glöms ju bort med jämna mellanrum.
Tappat? Svenndommen, hade varit kul att ha den i dag :e :r

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Min svendom har jag både tappat & glömt! :e

Medlem sedan aug. 20002 272 inlägg

typ födelsedagar är inte kul att glömma bort! :(

Inte heller saker som man lovat folk som INTE är i den närmsta bekantskapskretsen.. :/

Medlem sedan apr. 20021 509 inlägg

fredrik1 skrev:

Låter nästan som jag gjorde en gång...

Det värsta med hela situationen var att jag vid en anställningsintervju sa att jag minsann kände till Stockholm som min egen bakficka. (Jag skulle vara kringresande supporttekniker för Stockholms stads alla grund- och gymnasieskolor. Å stockholm är inte så litet precis...)

Jag tog mitt körkort i Gävle där jag bodde då, och hade aldrig kört i STH men åkt massor med tunnelbanan. Killen som intervjuade mej var företagets rekryterare och de hade huvudkontoret i Malmö så det kanske inte hade spelat nån roll vad jag sagt under intervjun. Om det inte varit så att han var på min avdelning i STH just den där morgonen när jag tappade bort mej själv bland storstadens alla gator. Tog mej tre timmar att komma till jobbet den morgonen. Kom lagom till lunch och rekryteraren säger då "Jag tycker att Anette ska visa oss vägen till resteurangen. Hon kan ju Stockholm så bra...".

Följande dag tappade jag bort min bil och en kille och jag letade i över en timme för att hitta den innan vi kunde åka ut till en kund. En från jobbet ringde upp min kollega som sa "Ja, vet du, nu kan hon inte hitta sin egen bil!"

Hm...det kan man kalla en bra start på ett nytt jobb... :x

Killarna på det jobbet hade väääldigt kul!

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Jag glömde min ak5:a fint lutad mot en snövall vid en liten skogsväg under en övning i lumpen.

Det tog mig ungefär fyrtio minuter att komma på att något saknades och tjugo minuter att överhuvudtaget försöka minnas vart jag såg pickadollen sist.

Jag har aldrig haft sådan panikångest och hjärtklappning som den gången. "Civilrättsligt åtal och disciplinära åtgärder" ringde i skallen tills jag fann vapnet igen. Fyfan för den lede :e. Som tur var så fanns inget befäl i närheten att undra varför jag var obeväpnad :).

Tillslut hittade jag den i vart fall, ca en halv kilometer från där jag befann mig när jag upptäckte min förlust..

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Garbo skrev:

jag minsann kände till Stockholm som min egen bakficka...
hade aldrig kört i STH men åkt massor med tunnelbanan

Hehe, jo, åka tunnelbana ger ju en otroligt bra lokalkännedom i innerstan ;)

Kul att du fick jobbet trots det, det visar ju att små lögner kan vara bra :e.

Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

jag glömde min gammelfarmors begravning.. :l det är väl det värsta jag kan minnas.

Medlem sedan mars 20012 635 inlägg

fredrik1 skrev:

är inte det typ som i "dude wheres my car" ;)

Medlem sedan sep. 2001649 inlägg

jag kommer inte ihåg vad jag har glömt :)

Medlem sedan sep. 2001649 inlägg

eller jag kan inte påminna mig att jag har glömt någonting egentligen måste ha jättebra minne :bire

eller nä...
tycker ni också att man blir mer glömsk när man sitter framför datorn... man kan typ glömma allting...

Medlem sedan aug. 20022 087 inlägg

jake skrev:

tycker ni också att man blir mer glömsk när man sitter framför datorn... man kan typ glömma allting...

jo..så e de...alltid när nån ringer när jag sitter vid datorn kommer jag aldrig ihåg vem som ringde när och till vem eller vars mina föräldrar e... :r :e

Medlem sedan apr. 20021 509 inlägg

jake skrev:

eller jag kan inte påminna mig att jag har glömt någonting egentligen måste ha jättebra minne :bire

eller nä...

Håller med föregående talare! ...fast...jag glömmer ju allting i alla fall... :q

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

sgtpepper skrev:

Jag glömde min ak5:a fint lutad mot en snövall vid en liten skogsväg under en övning i lumpen.

Brrr, jag lyckades med samma sak...

Under bullskolan skulle vi gräva eldställningar under vår första övning och jag och min kompanjon börjar gräva i snön. Vi upptäcker snart att vi slagit läger i ett träsk... :e
Hur som helst ställde jag ifrån mig min k-pist för att kunna skotta mer obehindrat och skottade järnet!
Då kom det käk!
Eller nåt, distraherad blev jag och lämnade den blivande eldställningen gjorde jag.

Ett tag senare upptäcker jag att nåt fattas på ryggen - var faan är puffran??

Letar runt ett tag, men ganska snart upptäcker jag att en fänrik (känd som ett riktigt rivjärn) går omkring med en k-pist m/45 B på ryggen... De har ju inte Bertil som vapen? Ajsom...

Vad jag däremot visste var att en kadett hade ansvar för oss under övningen och att fänrikarna bara var och kollade läget, så jag låg lågt ett tag (dvs ännu lägre, jävlar vad jag grävde! :e).
Strax därefter stack fänrikarna tillbaka till sina varma stugor och min bössa bars runt av kadetten, så det var bara att svälja hårt, gå fram till honom och "Kadett, det är så att, eh..."

Jag fick mig några väl valda ord till livs, men hade jag gått fram till fänriken hade jag fortfarande lomhörd grävt eldställningar utanför Tierp... :e

Medlem sedan dec. 19992 751 inlägg

Jag har dåligt extremkortminne ;)

T.ex när jag sitter i konversation med någon på ICQ eller MSN så brukar jag alltid stänga ner konversationsfönster. Det är en vana som sitter i sen man hade windows 95 och lite minne.

Iallafall, när svaret sedan kommer har jag glömt av vad jag skickade innan och får gå tillbaka i historyn och kolla, i MSN är det lite problem med det eftersom det inte finns någon history då får man fråga vad man frågade innan och blir idiotförklarad :e

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg

KoTTen skrev:

Det har jag glömt :e

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
117 ms — ändringar (db)