webForumDet fria alternativet

Hålla löften till sig själv ?

Livsfrågor & relationer

10 svar · 360 visningar · startad av Nickemannen

Medlem sedan aug. 20003 575 inlägg
Frågan#1

Jag har suttit och funderat den senaste timmen.

Det är mycket jag vill ändra på mig själv.

t.ex.

Jag vill kunna plugga mer (jag tröttnar efter 5 minuter och lägger det åt sidan, det har inte gått bra det senaste halvåret för mig i skolan ligger på g i det mesta som inte har med data att göra.)

Träna styrketräning & motion, tränar hockey 3 gånger i veckan just nu men det räcker inte måste ha bättre fysik inför lumpen.

Jobba mera (Jobbar på ett lager extra).

Och börja snåla inga pizzor som det blir varannan dag osv.
inga onödinga svängar med bilen eller godisbitar.

Hur satan skall man kunna hålla dessa löften till sig själv ?
Tips önskas!

Medlem sedan apr. 20013 480 inlägg

spika igen dörren så kan du inte komma åt pizzorna och slå sönder bilen med en slägga

nu kommer du inte komma ut igenom dörren men om du skulle lycksa så kommer su inte kunna köpa nät godsi får du orkar väl inte gå och köpa gosis

sant, men inte särskilt smart

Medlem sedan juli 20021 363 inlägg

Jao.. har även jag tänkt bygga lite muskelvävnad..

Har satt undan pengar för ett halvårskort... 2800:- usch det svider :l

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Själv har man ju gratis tyngdlyftningsgrejer vid ishallen året om. :h

Enda problemet är att jag inte hinner träna. :l

Medlem sedan juni 20001 521 inlägg

Så här gör du för att hålla dina löften:

• Skriv upp på ett papper exakt vad det är du ska göra (hur många pizzor du får äta per månad, hur många gånger du ska träna etc.) och under hur lång tid.
  • Fundera ut ett lämpligt straff som du måste utföra om du inte klarar av det du har lovat dig själv. Det måste vara något du verkligen inte vill, som exempelvis att inte använda datorn på en månad, eller att köpa en present till din värsta fiende. Skriv ner även detta på pappret.
  • Sedan ser du till att sprida ut både löftet och straffet till alla som du känner. Be dem att kolla dig och se till att straffet genomförs om du inte klarar av din uppgift. Det kommer de att göra med glädje. Skriv det på webForum, säg till alla klasskompisar, berätta för släktingar etc.

Lycka till!

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Skaffa dig själv en mycket grundlig motivering!
Där ligger hela tricket!

Medlem sedan aug. 20011 946 inlägg

Gör något poäng system eller liknande. tex att en pizza är värd 5 styrketräningspass. Brukar gå lättare att motivera sig själv om man stoppar in nån belöning ibland.

hmm, tack.

Det är ju motivieringen som behövs så nu e det dags att plugga Fysik :)

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Radera dig från webforum §e då får du mycket tid över till fysiken :e

Medlem sedan dec. 19992 615 inlägg

bassebhu skrev:

Radera dig från webforum §e då får du mycket tid över till fysiken :e

Men han kan ju även få hjälp med fysiken här, iaf den som har med Newton, joule, ampere, spänning etc att göra.

Ett tips på att få träning utförd är att skapa en slags halvseriös tävling med någon nära vän med delvinster och en slutvinst. Syrran har gått ifrån att vara soffpotatisen med stort S till att hon seriöst börjat prata om att åka vasaloppet och springa maraton via en tävling mot en nära vän.
De satte upp vissa regler och stämde av i slutet av varje månad och den som förlorade fick bjuda på middag hemma hos den andra (de bor 40 mil ifrån varandandra §e )

/R förpassar mig själv till https://www.skrivihop.nu :x

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)