I ytterskärgården är det rätt mycket havskänsla
Har man inte kommit till Finland redan då :e
Dessutom krävs det väl riktigt saltvatten för att det skall kallas hav §e
59 svar · 1 384 visningar · startad av obelix · sida 3 av 3
Är det någon som vet varför Stockholmare kallas för fiskmåsar :q Har ni några andra "smickrande" namn på dessa 08:or?
Läs frågan i sin helhet →I ytterskärgården är det rätt mycket havskänsla
Dessutom krävs det väl riktigt saltvatten för att det skall kallas hav
Ja det skulle man ju kunna tro om man inte visste bättre. Östersjön är ett innanhav.
I Stockholm finns det tunnelbana. I Göteborg finns det bara tunnelseende §e
Theon
I Stockholm finns det tunnelbana. I Göteborg finns det bara tunnelseende
I Göteborg skäms dom inte, och behöver inte forsla folk under jord för att dölja nåt ;) :p
Satt ock lekte med min nya gps till Ipaqen. Blev väldig förvånad när kartan blev alldeles vit strax norr om Stockholm! Hm.. vi som av Stockholmarna kallas bönder har i alla fall en karta som sträcker sig vida i från våra byar och lägereldar :birp
Hall skrev:
När ni göteborgare har seglat fram till Jylland, då har vi stockholmare efter samma sträcka bara kommit en liten bit ut på havet mellan Finland och Sverige. Då inser du nog själv hur mycket hav vi har. Visst är Östersjön en vik till det stora havet, men det är Skagerak och Kattegatt också. Ni bor inte vid Atlanten.
Hall skrev:
Östersjön har saltvatten. Visserligen inte samma salthalt som på västkusten, men salt är det.
Hall skrev:
Har det snöat
Kartan tog slut strax norr om Gävle :e
Iofs misstänker jag att det verkligen har snöat norr om Gävle. :)
Tror att jag glömde att nämna att jag är en utvandrad 08:a... :)
När jag väl gjorde slag i saken och flyttade för gott, upptäckte jag att det var det bästa jag har gjort :D
obelix skrev:
När jag väl gjorde slag i saken och flyttade för gott, upptäckte jag att det var det bästa jag har gjort :D
Bra jobbat ;) :e
obelix skrev:
Det kan man knappast tro av orten i din profil :p
Drägg är ett ord som dyker upp varje gång jag hör talas om stockholmare...
Jag bryr mig inte om vad dom säger. Jag tycker stockholmare är trevliga. Att dom pratar högt i folksamlingar och tror att man måste använda engelska i Danmark är egentligen inte alls pinsamt. Bara rätt charmigt, när man tänker efter .. :)
Tror? Man måste prata engelska i Danmark. Dels förstår de inte vad jag säger, men framför allt, jag förstår inte ett spår av vad de säger.
Ja, det är det jag menar. Finns det nåt charmigare än en bortkommen stockholmare i Danmark som förgäves försöker beställa nåt på engelska (med Lidingöaccent)?
Det blir väl så när man placerar en huvudstad i Europas (geografiska och kulturella) utmarker ..? :)
Det finns bara en storstad i världen (enligt min ringa mening) där man kan ställa sig mitt i centrum 100 meter från regentpalatset, utan att det kostar ett öre, fiska upp en laxöring, åka hem och tillaga den samt förtära den utan risk för förgiftning eller laga påföljd §e Häpp :birp
Pff .. Låter jobbigt.
Då föredrar jag nog Köpenhamn. Där kan man gå in i vilken affär som helst mitt i centrum mindre än 30 m från Dronningens sovrum, köpa en back elefantöl och förtära den på plats utan risk för förgiftning eller laga påföljd. :e