webForumDet fria alternativet

Ner med "gammal"!

Småprat

13 svar · 2 602 visningar · startad av Rikard

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg
Frågan#1

En sak jag återkommande stöter på och tillika stör mig på i caféet är de trådar som skapas för att förmedla humor. De trådar som nästintill omedelbart efter att de har postats "dödas" genom att någon skriver kommentaren "gammal" i tråden.

På samma sätt ser vi med jämna mellanrum trådar där den negativa kritiken flödar. Var finns trådarna där den positiva kritiken flödar!? :q
Varför är det inte hyfsat välbalanserat mellan positiv och negativ kritik? Hänger detta ihop med jantelagen? Om så är fallet kan jag upplysa att de enda regler och lagar som gäller här är Svea rikes lag och webForums regler (samt möjligen Murphys lag).

Allvarligt talat är det inte dags att vi ändrar på det här nu? Visst, jag kan köpa att det inte ska skapas två trådar med samma innehåll - det finns tillfällen när det är lägen att upplysa om att en tråd redan är skapad i ämnet. Men! Bara för att just jag har sett den där historien, bilden eller vad det nu är, så behöver jag inte posta den numera så negativt fyllda kommentaren "gammal". Med största sannolikhet finns det en hel del andra personer som inte har sett det. Låt inte deras första upplevelse störas.

Visst är det enkelt att gnälla. Något svårare är det att komma med konstruktiv kritik - föreslå en förändring. Näst intill omöjligt verkar det vara att utdela vardaglig positiv kritik. Vi på webForum verkar inte vara något undantag.
Men, vem blir inte glad av att få höra något positivt varje dag?
Kan vi inte alla hjälpas åt och försöka tänka mer positivt och dessutom, inte bara tänka det, säga/skriva det också!
Om vi skulle nå ett läge där 1/3-del av kritiken/kommentarerna på webForum var positiva, då skulle jag vilja påstå att vi har kommit långt!

Ner med gammal! Fram för positiva kommentarer!

med vänliga

Rikard
forumledare, webForum

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Jag håller helt och hållet med!

Fram för positivismen!

Mvh,

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Mohahaha: http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=502016#post502016 :e ;)

Låter bra det, men så mycket negativitet har i alla fall inte jag upplevt.

Etikettregler
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=45429

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Ja, folk verkar vara besatta av att skryta med hur mycket av Internet de redan har sett... nån typ av självhävdelse?
Nu när det lackar mot jul måste vi tänka extra mycket på att vara snälla mot varandra! :) :f

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg

Rikard,

Rätt ord i rätt tid :e

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

gamalt rikard, detta har jag tyckt aslänge ;)

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

"Den är lika bra varje gång" Duger det? :)

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

NEJ TILL BRON!!!

r) Sorry... Nej till GAMMAL menade jag givetvis. Blir så exalterad. Sorry. puss.

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Bire: :e :e :e

Medlem sedan feb. 20012 412 inlägg

Mycket mer störande är det då att fler och fler trådar förstörs med en massa helt ovidkommande tramskommentarer. "gammal"-kommentarer sker typ 2 gånger i månaden, medan söndertramsning sker betydligt oftare.

Jag är inte emot att folk snackar/chattar en massa strunt, bara det håller sig till avsedda skittrådar.

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

INGEN BRO, INGEN BRO! :D

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Att svara i varje tråd
bevisar bara att man är vaken.
Inte att man förstår saken!
Tomt kan det vara i ensligt bo,
Bara hjärnan kan ta det med ro.
Det är ju oftast någon som frågar om råd!

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Nu var det ju inte bara "gammal"-fenomenet jag avhandlade utan även att - det jag uppfattar som - allmänt gnällande tar överhanden över de positiva kommentarerna. Det tycker jag är tråkigt.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Men usch vad alla gnäller! ;)
Kan inte kjell lägga in Suede - Positivity som midislinga i bakgrunden när man surfar på wF? :e

För att hålla mig topic håller jag med Rikard, framförallt i det sista inlägget. Mycket gnäll på vad som är fel, men inte mycket sagt om hur/vad man kan förbättra.

251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)