Jag och en annan här på jobbet har en liten tvist. Det började med att jag i tisdags spärrade och hans dator från att kunna ansluta till aftonbladet och expressens sida. Istället fick han upp en text där det stod "Nej du inget surfande på någon dålig kvällstidning. Nu vidarebefodrar jag dig till en sida så att du kan bli lite allmänbildad istället." Sedan skickades han vidare till SvD.
När jag kom i morse så märkte jag efter ett tag att han bytt plats på vissa tangenter på mitt tangentbord.
Nu måste jag komma på en hämnd, men jag har idé torka. Någon som har ett förslag?
Byt riktning på genvägarna, så att han kommer till fel program, lägg dessutom en bunt kopior av ikonerna på skrivbordet, alla med samma namn, fast med ett extra mellanslag efter varje namn, helst ska detta göras med genvägar som pekar på ett program som ofta används. Naturligtvis ska ingen av kopiorna gå till rätt program, utan till program som antingen startar mycket långsamt eller kraschar datorn.
* Byt ut hans arbetsstation mot din gamla Commodore 64 och en svart-vit TV
* Stjäl datorchassit och lämna kvar inälvorna
* Göm en lapp med två hundra särskrivningar runt kulan i musen
* Se hur många disketter det får plats i hans dvd-spelare
* När han kommer till jobbet, söv honom med eter och ta alla hans kläder
- eller
* Lura i honom att han är en ponny.
*tejp över nätverkskontakten
*Tejp över diverse kontakter som inte har starkström i sig
*Linda in datorn i toapapper
*Ställ om startsidan till SirPeters hemsida
Vinner du inte detta kommer @nders och jag skicka dig till nödslakt.
- Ändra pekarhastigheten till lägsta hastigheten (otroligt frustrerande). Skifta även höger/vänster musknapp och ställ in dubbelklickshastigheten på högsta (gör det jättesvårt att dubbelklicka).
- Ändra standardteckentabell till något annat språk än svenska.
- Ändra schemat till t ex "High Contrast White (extra large)" (under Display Properties > Appearence).
- Ändra även upplösningen till 640x480, 16 färger och så låg uppdateringsfrekvens som möjligt, helst interlaced.
- Ändra ljudschemat till nåt jobbigt högljutt.
- Byt plats på PS/2-kontakterna för mus och tangentbord.
Nå, nu är det dags att gå in i den högre terrorskolan.
Starta Excel på hans burk och ställ ner skyddet för makrovirusTools>Macro>Security>Low på Office XP
Skapa en excelfil med följande kod i en VBA-modul:
sub bus
do
beep
loop
end sub
använd Workbook_open eventet för att köra busmakrot vid filens
öppning. Placera filen i hans autostartmapp. Det är en evig loop som får de flesta datorer att börja tjuta frenetiskt och Excel hänger sig. Vissa datorer låses helt...hade tidigare en variant som visade en porrbild dessutom. Mycket uppskattat bland dem som satt i kontorslandskap...
Toker
Ta bort bakstycket på hans dator, plocka ut hårddisk, diverse kort och minnen. Full effekt 25min i din whirlpool-micro. Trasha skärmen och sätt tillbaka datordelarna.
-Kanske lite väl elakt?!
Butter
Sätt dit en sån där buttericks-självhäftande-spricka eller självhäftande spindelnät på hans skärm.
-Lite väl oelakt kanske?!
Munter?
Installera alla Microsofts produkter §e
-Lagom elakt?!
Glader
Byt ut muskulan mot ett Hubba Bubba
-Inte elakt, bara skoj.
Günter
Byt namn på alla program och dokument, sen lägger du dem i en mapp, djupt gömt i nån läskig folder. Peka om alla genvägar på skrivbordet till MS Röj.
-Elakt, men stabilt.
En lite småkul grej är att markera alla ikoner på skrivbordet med crtl+a och den dra och högerknapsssläppa som skapa genväg.
Gör detta ett antal gånger och antalet ikoner växer något otroligt och lägger sig dessutom "utanför" skärmen.
När han sen tar bort dem så kommer det hela tiden nya! :)
Ett par tusen ikoner kan göra bra effekt + att det slöar ner allt rejält...
272 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25