webForumDet fria alternativet

Pruta på webben (har du provat?)

Konsumentråd

5 svar · 361 visningar · startad av xtreme

Medlem sedan juli 20002 056 inlägg
Frågan#1

Läste någon insändare för rätt länge sedan att någon som lyckats pruta ner priset på en webshop genom e-mail. Någon som provat, lyckats? Så fall på vad och vart?

Medlem sedan aug. 20022 436 inlägg

Faan.... jag läste "Prutta på webben (har du provat?)".
*vimsig*

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Jag tror det är väldigt svårt att pruta på webben då priserna oftast redan är nersatta för webben.

Medlem sedan jan. 20013 406 inlägg

Det går garanterat att pruta i webbutiker som är företag som även har en besöksbutik. Kanske inte på en enskild produkt men om du beställer mycket går det nog ganska lätt fårn mindre företag.

Medlem sedan apr. 2001463 inlägg

För länge sedan, på Nordic Games tid, så lovade de sänkt pris om du kunde hitta samma spel till lägre pris hos någon av deras konkurenter. Och om man sökte lite så hittade jag tillsut en, och fick Baldurs Gate till nedsatt pris, men de ändrade inte priset officielt på hemsidan. Jag fick bara rabatt.
Kanske inte direkt prutning, men ändå...

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Tengblad skrev:

Jag tror det är väldigt svårt att pruta på webben då priserna oftast redan är nersatta för webben.

Jag håller med Tengblad, för när vi lanserade vår webbshop där jag jobbade innan, satte vi ner alla priser 5% för att få kunderna till webben istället för i butiken. Vi tjänar ju ändå på att sälja grejerna via webben, eftersom företaget slipper hantering av varor och adminstrationen med följesedlar och liknande försvinner.

Det är nog ganska svårt att pruta ett webbpris idag skulle jag tänka mig, för de som säljer på internet idag, siktar ju på en lägre prisklass, vilket innebär att priset redan är pressat så det räcker.

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)