Jag läste i någon tidning, sitter man mer än tre timmar per dygn på sin framtid framför datorn, så har man ett beroende stog det.. Är ganska övertygad om att jag gör det.
Är jag ensam?
29 svar · 680 visningar · startad av nattugglan
Jag läste i någon tidning, sitter man mer än tre timmar per dygn på sin framtid framför datorn, så har man ett beroende stog det.. Är ganska övertygad om att jag gör det.
Är jag ensam?
isf är jag svårt beroende,
jag brukar sitta mer än 3 timmar/dygn i skolan. har massa data ju
Då är nog väldigt många beroende här...
Kolla här bara ;)
Hur kan dom veta ens framtid ;)
det är väl snarare ohälsosamt att vara ifrån datan mer än 3h
Ja, jag har hört att strålningen från skärmen är uppiggande!
OK, jag sitter oxå väl mycket framför datorn. Men jag tror inte på allt jag läser i tidningar. Framför allt inte i de flesta tidningarna. Jag är Tekn Dr men jag tror definitivt, eller just därför, inte alls på alla forskningsrapporter, vare sig de blivit förvanskade i media eller ej.
Jag tror på de som tror på de inte alla andra tror på.
Hmmm, kom på att jag inte bara sitter framför datorn. Jag idrottar oxå. Idag har jag spunnit (kan man böja ordet spinning?) i 1h, grymt tråkigt ar det men nyttigt. Så faran är väl inte att sitta framför datorn, faran är om du inte alls rör på dig. Att så är fallet vet jag av bister erfarenhet, det är inget jag lärt mig från någon tidning.
Re: Datorberoende...?
nattugglan skrev:
Är jag ensam?
Var det aftonhoran som kommit på något sådant?
Du är absolut inte ensam.. Sedan i augusti har jag jobbat med min kommande sajt och då har jag suttit allt från 3-10 timmar om dagen, mer under en del helger..
Jag erkänner!
haha, Jag sitter vid dator minst 6,5t varje dag. har nu suttit och räknat hur länge jag sitter framför dator i en vecka...........
jag sitter vid datorn från då jag kommer hem från skolan (3) tills jag ska sova (vid 11-12).
Blir ungefär 8 h om dan.
På helgerna sitter jag väl runt 12 h. Beror på hur mycket jag sover.
Duva skrev:
OM du sover.. :e
PersianBulldog skrev:
Duva skrev:
OM du sover.. :e
Ja det kan hända att jag glömmer det ibland... :)
Fan vad mycket ni sitter vid datorn :o Sitter typ så många timmar när det är som extremast :e
(Så var dock inte fallet för ett halvår sedan, då var väl era siffror nästan i min klass, lite högre ;))