webForumDet fria alternativet

hur länge i blodet?

Småprat

7 svar · 1 465 visningar · startad av caze

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg
Frågan#1

Säg att en person har rökt marijuana, hasch, eller bara druckit alkohol... Hur länge finns detta kvar i blodet?

(notera att det inte är mig det handlar om) ;)

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

THC (det verksamma ämnet i hasch/marijuana) kommer aldrig ut i blodet. Däremot kan man hitta spår i fettvävnader i veckor efteråt. (Om jag minns rätt)

hur långt efter kan man se i urinprov då? har för mig att det är ganska länge, stämmer det?

Medlem sedan okt. 20013 217 inlägg

THC (det verksamma ämnet i hasch/marijuana) kommer aldrig ut i blodet. Däremot kan man hitta spår i fettvävnader i veckor efteråt. (Om jag minns rätt)

Eftersom THC löser fett väldigt, väldigt bra så stämmer detta. Andra bra fettlösare är t ex Aceton. Betänkt sedan att självaste hjärnan består till stora delar av fett. :-)

Medlem sedan aug. 2002237 inlägg

Alkohol går ur kroppen ganska fort... timmar, nån dag...

Marijuana däremot KAN finnas i över en månad i just fettet som de andra skriver. Men bara om personen i fråga förbrukar stora mängder regelbundet... Mindre mängder försvinner på nån vecka. Hur så?? Ska du lämna prov?? eller sorry... ska din "kompis" göra det?? ;P

Däremot finns faktiskt tekniker där man analyserar hårstråna hos personen... och det ska TYDLIGEN kunna gå och se ALLT som personen konsumerat under hela sitt liv... spelar alltså ingen roll att raka skallen...=) Men detta har jag inte fått bekräftat till 100 %...

ShoGun

Okej... nej, det gäller varken mig eller en kompis, vilket man kanske kan tro :e jag undrar mest överlag, intressant och veta...

Medlem sedan maj 20023 372 inlägg

Akta er för bröd med Vallmofrön också. :)

http://www.aftonbladet.se/nyheter/0009/27/vallmo.html

stackarn... :(

250 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)