Så har mitt senaste dygn sett ut.
Lämnade Norrköping igår vid 12-hugget för att nå Manchester vid 18-tiden. Jag kom till Köpenhamn.
Efter några timmar påbörjar markpersonalen någon form av vild strejk. Planet blir inställt. 2 timmar i kö fram till servicedisken. Ombokning till nytt plan sker. Där i mellan så är det hotell som gäller. Ställer mig i kö till bagagutlämningen bara för att få beskedet att det plan jag kom med inte är tömt på bagage.
Beger mig till hotellet bara för att ställa mig i kö vid incheckningen. Får, efter totalt 2-3 timmars köande ett rum och lite matkuponger. Beger mig ner till middagen som serveras på hotellrestaurangen. Hotellet var inte riktigt förberett på att c:a 1500 personer skulle stanna en natt där - underbemannat. Ställer mig i kö till matsalen... :OO
Vaknar, på tok för tidigt, äter frukost och checkar därefter ut. Går tillbaka till flygplatsen bara för att hamna i en incheckningskö på dryga timmen. Planet till Manchester lämnar Köpenhamn - dock utan mig. Någon glömde visst att boka in mig på planet. Bokar om igen. Det nya planet blir också inställt. Bokar om igen. Nu blir det via regionalflyg till Legoland... åh, förlåt... Billund. För att därefter kanske komma till Manchester. ;)
sgtpepper, vad sägs om en öl i Business Loungen på Köpenhamns flygplats? :e
Icke, man kommer så mycket längre med trevligt bemötande... :)
Det är ju inte personalen som jobbars fel. Det är fåntrattarna som har gått ut i vild strejk... De är de som borde få ta skiten.
Ja kallar du de som går ut i vild strejk för fåntrattar kanske vi skulle börja få ut våra löner i sprit igen. Strejkrätten är ju en av de få sätt en kollektiv grupp av löntagare kan använda sig av när de inte får igenom någonting. Själv blev jag inte förbannad när lokförarna gick ut i strejk utan kände sympati över dem medveten om att jag aldrig kommer behöva gå ut i strejk.
Men fan det är jobbigt när man inte kommer fram i tid, själv har man suttit i den halvbyggda flygplatsen kefflavik på island påväg till boston och timmar av väntan, just då ville jag mörda någon ;)
Fram till Manchester kom jag i alla fall igar kvall. Dock utan bagage... och det har de fortfarande inte hittat...
erka skrev:
Ja kallar du de som går ut i vild strejk för fåntrattar kanske vi skulle börja få ut våra löner i sprit igen.
Nu ska du inte dra forhastade slutsatser erka - vild = olaglig.
Ja, jag kallar de fantrattar eftersom de har gatt ut i en olaglig strejk. Hade det varit tal om en laglig strejk - en som foregas av fohandlingar som strandar - hade de utan tvekan haft mitt stod.
Nu funderar jag allvarlig pa att samla alla mina "onodiga" utlagg (det lar val bli en tusenlapp eller tva) och skicka en faktura till facket som stod bakom den olagliga strejken med kopia pa fakturan till nagon ansvarig chef pa SAS Customer Service.
Nu funderar jag allvarlig pa att samla alla mina "onodiga" utlagg (det lar val bli en tusenlapp eller tva) och skicka en faktura till facket som stod bakom den olagliga strejken med kopia pa fakturan till nagon ansvarig chef pa SAS Customer Service.
sgtpepper, vad sägs om en öl i Business Loungen på Köpenhamns flygplats?
Låter som en plan! Ring min chef och övertala henne att jag helt enkelt måste åka på möte med dig i Köpenhamn och att jag skall flyga business. Säg att ni skall outsourca er IT-drift eller köpa en stor dator eller liknande, det brukar hjälpa :e.
Faktum är att jag är lite avundsjuk, inte på att köa men väl på att resa lite. Det blir ju tråkigt i längden men jag är fortfarande barnsligt förtjust över att få flyga när någon annan står för fiolerna, iofs så är det ju inte alltid lika kul när man väl landat och står där helt solokvist med darrande underläpp i ett främmande land och undrar varför man är konsult :e.
iofs så är det ju inte alltid lika kul när man väl landat och står där helt solokvist med darrande underläpp i ett främmande land och undrar varför man är konsult
Men?? Trodde att flygplanspersonalen var tvugna att vänta med resenären tills någon anhörig kom och hämtade :)
Se till att stanna i bollhavet nästa gång, och ta inte av dig adresslappen! :)
iofs så är det ju inte alltid lika kul när man väl landat och står där helt solokvist med darrande underläpp i ett främmande land och undrar varför man är konsult
Men?? Trodde att flygplanspersonalen var tvugna att vänta med resenären tills någon anhörig kom och hämtade :)
Se till att stanna i bollhavet nästa gång, och ta inte av dig adresslappen! :)
:)
Det brukar komma arga farbröder med batonger och forsla bort mig från bollhavet, trots adresslapp och allt :).